Satellite
Show on map
  • Day 47

    Dag 44, Tuolumne Meadows

    June 11, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 11 °C

    De dag begint met vervolg van de klim van gisteren naar Island pass. Hij heet zo omdat het net voorbij het 1000 island lake is. Nou, ik heb de eilanden niet geteld maar 1000 is lichtelijk overdreven 😉.

    De klim is niet moeilijk en er is nauwelijks sneeuw, ik ben vandaar vrij vlot op de pas. Gooi nog even power reep naar binnen en geniet van het uitzicht. De volgende pas, Donahue pass, volgt vrij snel. Deze is hoger en heeft wat meer sneeuw.

    Eerst maar eens de afdaling op Island pass, ook deze heeft nauwelijks sneeuw. De klim naar Donahue kan ingezet worden, blijkbaar is de smelt nu flink ingezet. Wat een enorme modderbende. Rond de pas zijn nog enkele sneeuwvelden maar in verhouding met voorgaande dagen is het niet eens noemenswaardig. De pas is ook de grens van Yosemite national park, eindelijk, daar heb ik al even naar uit gekeken.

    Vanaf hier is het 20km afdalen naar Tuolumne Meadows, wat ik dacht dat een dorpje in Yosemite zou zijn. Het is echter enkel een ranger station en een winkeltje. Ik ga het ranger station binnen om te informeren naar de vergunningen voor kamperen en verblijf in de valley (dat valt niet onder de PCT vergunning). De mensen hier kunnen me daadwerkelijk helpen 😊. Terwijl ik wat uitleg krijg begin ik me een partij misselijk te worden en moet ik het verhaal even onderbreken voor een sanitaire stop. Ik voel me direct beter en ga terug naar binnen. Paar minuten later komt de misselijkheid terug en ga weer even naar buiten. De buitenlucht doet me goed en voel me weer ok. Ik ga naar binnen voor poging drie, nu weten we het daadwerkelijk af te ronden. Ik ga hieronder even opschrijven wat ik mag met de vergunning die mij afgegeven is, niet perse voor jullie, maar meer voor mezelf omdat ik het halve gesprek mentaal afwezig was.

    - ik mag vandaag de valley niet in, die vergunningen zijn op.
    - in plaats daarvan mag ik wel in het park kamperen, afgesproken plaats is Cathedral lakes
    - morgen kampeer ik in little Yosemite valley, maar mag ik de echte valley nog niet in
    - ik mag half dome op (fuck yeah 😎)
    - de dag erna mag ik de valley in en kamperen op de backpackers campground
    - de volgende dag mag ik in de valley blijven maar niet meer kamperen

    Dat is het volgens mij 😜.

    Enige nadeel is dat ik nu niet een lift kan regelen de valley in maar dat ik moet lopen, een extra 40km. De dame achter de balie maakt zich een zorgen om mij, vanwege de terugkerende misselijkheid en biedt aan om alternatief onderdak te willen regelen voor de nacht. Ik sla het aanbod niet direct af, maar stel voor om een kwartiertje buiten te gaan zitten en even aan te kijken hoe ik me dan voel. Het is alsof er niets gebeurd is en geef aan dat ik ok ben en richting Cathedral lakes ga, ik bedank ze nogmaals hartelijk.

    Ik passeer het winkeltje, het is al bijna 5 uur en ik moet nog 2.5 uur lopen. Ik ga naar binnen voor wat suikers en calorieën in de vorm van dr. Pepper en ijs. Dat gaat er altijd in 😋. Ik krijg sinds lange tijd ook weer wat trail magic van een geïnteresseerde passant, gin en tonic. Die bewaar ik als toetje voor vanavond.

    Onderweg naar de meren word ik (in mijn hoofd) vergezeld door Hozier (take me to church, kerk, kathedraal, je snapt het wel 😉). Dat is niet zo erg. Het is ook nog een 350m klim, ze weten blijkbaar niet dat ik al twee bergpassen gedaan heb vandaag. Het gaat vrij vlot, dat ik nu Yosemite in mag heeft me extra energie gegeven denk ik!

    👋👋
    Read more