Satellite
Show on map
  • Day 48

    Dag 45, Work hard, play hard!

    June 12, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 16 °C

    Ik heb heerlijk geslapen, het is pas 8:00 als ik weer in beweging kom. Lekker zo’n mini vakantie in mijn vakantie 😉.

    Ik moet nog een heel eind stappen voordat ik in de vallei ben, maar dat is in Yosemite in geen straf. De enorme granieten gestaltes om me heen maken het een aangename wandeling.

    Ongeveer 10km voordat ik de vallei bereik kom ik langs het pad dat naar half dome leidt. Ik haal alles uit mijn tas dat ik niet nodig heb en stop al mijn eten in de bear can (bear safety first!) en verstop het zooitje in de bosjes, zodat ik met een lege tas omhoog kan.

    Dit is het ook het punt waar ik weer voor het eerst met ‘massatoerisme’ te maken krijg. Met name op het laatste deel, waar je jezelf langs kabels omhoog moet trekken irriteer ik me mateloos aan mijn voorligger. Die moet na elke drie stappen een minuut op adem komen… ik verlang nu alweer terug naar se PCT. Zodra ik een kleine kans zie knal ik voorbij en ben dan in no time bovenop half dome. Wat een uitzicht! Ik kijk diep de verschillende valleien in en de rotsformaties zijn hier nog indrukwekkender dan op mijn pad deze ochtend.

    Eenmaal terug op de kruising met het pad waar ik vanaf kwam stop ik mijn spullen weer in de tas en ga ik op zoek naar de vallei. Onderweg zijn het verschillende watervallen die mijn aandacht trekken, dat blijft toch altijd een mooi spektakel.

    De afdaling in de vallei is langer en steiler dan ik had gedacht, ik heb bijna respect voor de mensen die vanuit hier naar half dome klimmen 😉.

    In de vallei is een stukje camping aangewezen voor backpackers. Ik kom hier wat Duitse vrienden tegen die ook de PCT lopen. We besluiten wat te gaan in eten in het nabij gelegen dorp. Eenmaal daar blijven er maar mensen aanschuiven, het is al geruime tijd donker als we een weg terug moeten zoeken naar de camping.

    Dag 1 in Yosemite is zeer geslaagd!

    👋👋
    Read more