Satellite
Show on map
  • Day 51

    Dag 48, Yosemite Rollercoaster

    June 15, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 7 °C

    Het lijkt wel of ik de ochtend op een kinderboerderij begin, ik heb van mijn leven nog niet zoveel herten gezien! Lekker begin van de dag.

    Mijn volgende obstakel is Benson Pass, ongeveer gelijk in hoogte aan de voorgaande passen. Ik maak daarom maar weer een vroege start. Benson stelt uiteindelijk niet veel voor, er is nauwelijks sneeuw. Van het uitzicht genieten kan ik niet, de hoeveelheid muggen hier lijkt dagelijks te verdubbelen 🤬. Even stil staan, laat staan zitten en je wordt direct aangewezen als bloeddonor.

    Ik heb vernomen dat na Benson pass het pad wat makkelijker wordt. Het tegenovergestelde blijkt waar te zijn, na deze pas ben ik de Yosemite achtbaan gestapt en ga verder de hele dag honderden meters omhoog en omlaag. Nadeel is dat ik zelf moet voorzien voortstuwing.

    Om 17:00 gooi ik de handoek in de ring, ik wilde eigenlijk nog 10km verder vandaag maar ik ben helemaal op. Ik wilde wat verder want Senora Pass is niet ver meer, na Senora is de bear can niet meer verplicht. Dus nog een dagje langer met dat ding. Morgen is ook weer een flinke klim dag, dus ik kan wat extra uitrusten doordat ik tijdig kamp heb gemaakt.

    👋👋
    Read more