Satellite
Show on map
  • Day 50

    Dag 47, Waterwheel Falls

    June 14, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 16 °C

    Ik ben om 7:45 bij de bushalte, om 8:05 komt de bus die me terug brengt naar Tuolomne Meadows. Maar er komt geen bus, ik wacht een uur voordat ik het opgeef. Totaal over de zeik loop ik naar de dichtstbijzijnde weg en zoek een plaatsje waar ik kan liften. Er is gelukkig aardig wat verkeer, binnen 5 minuten stopt een jongeman die tegen een kleine vergoeding mij wel naar TM wil brengen. Dat is vrij snel geregeld, dat verbeterd mijn humeur al wat.

    Wat ik niet verwacht had dat dat het een dikke twee uur zou duren voordat ik weer in TM zou zijn. Ik stap uit bij het winkeltje waar zich een hele zooi wandelaars verzameld hebben, even snel scannen of ik bekende gezichten zie. Drie stuks maar liefst, ik maak een praatje en daarna terug de PCT op. Enorm blij om weer terug te zijn, de vallei is erg mooi, maar ik houd meer van de kalmte en rust die ik op de PCT vind.

    Ik heb me laten vertellen dat de waterwheel falls erg mooi zijn, die liggen 5km van het pad af. Tja, nu ik toch in de buurt ben ga ik daar ook maar even kijken dan. Ik verstop mijn tas in de bosjes, markeer de gps locatie op mijn telefoon en begin de afdaling.

    Het is inderdaad een fraaie waterval, maar ik heb er afgelopen zoveel gezien. Ik weet niet of deze nou mooier is dan de andere. In ieder geval geen spijt van mijn kleine excursie 😉.

    Terug op het pad vervolgt de route zich door een dik bos. Uitzichten heb ik nauwelijks, vreemd genoeg is dat wel fijn voor even. Ik heb afgelopen dagen zoveel moois gezien, even een rustige omgeving helpt me om mijn gedachten op rij te zetten en ik kan aardig door lopen omdat ik even geen fotos hoef te maken.

    Nog een drietal rivieren door waar ik geen optie zie anders dan er doorheen te lopen en dan maak ik kamp. Het is al 20:00 uur, dus dat is ook wel eens tijd 😜.

    👋👋
    Read more