Satellite
Show on map
  • Day 72

    Dag 69, Oh Shasta

    July 6, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 8 °C

    De dag begint erg frisjes, waar het enkele dagen terug nog op een hittegolf leek twijfel ik nu of ik mijn handschoenen uit mijn tas moet halen. Het weer gaat letterlijk alle kanten op.

    Ik heb nog een restantje van de klim van gisteren over, daarna is het pad vrijwel vlak voor de rest van de dag. Het restantje blijkt nog bijna vier uur te zijn, het is niet stijl maar wel continu omhoog. Met hoogte komen ook de uitzichten, dus mij hoor je niet klagen.

    De omgeving varieert veel vandaag, rotsen in allerlei kleuren wisselen zich af met korte stuk bos met her en der een meer. Een overdosis aan uitzichten valt mij weer ten deel, het is minder spectaculair dan wat ik reeds achter me heb, maar ik geniet er niet minder van. Zelfs Mount Shasta prijkt enkele keren met zijn besneeuwde top boven de overige bergen uit, het is alweer enkele dagen terug dat ik die gezien heb. En vandaag is misschien wel de laatste keer de trip, misschien dat we elkaar in de toekomst nog eens treffen 😉.

    Het pad maakt wat rare kronkels vandaag, waar we zelfs een zuidwestelijke koers varen. Ik kan de redenen daarvoor niet volgen, maar zo lang ze mij door een dergelijk berggebied leiden maak ik er nu geen woorden meer aan vuil 😉.

    Ik heb niet vooruit gekeken wat morgen op het programma staat, ik laat me verrassen.

    👋👋
    Read more