Satellite
Show on map
  • Day 81

    Dag 78, Crater Lake

    July 15, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 20 °C

    Vandaag staat er weer iets moois op het programma. Crater Lake. De PCT gaat door het Crater Lake National park maar komt nooit in de buurt van het daadwerkelijke meer. Er is op dit stuk een alternatieve route die klimt naar de kraterrand van het meer en westzijde ervan volgt om daarna weer uit te komen op de PCT. Het liefst zou ik niet afwijken van de PCT, maar voor Crater lake maak ik een uitzondering. Ik heb de fotos gezien en dit stukje natuurpracht wil ik niet missen.

    Ik ben iets van 25km gekampeerd tot aan Rim village, een klein gehucht oid met uitzicht op Crater lake. Dat is waar ik initieel naartoe loop om daarna de rim trail te volgen. Het monotone landschap en de muggen forceren me om er zonder onderbrekingen heen te lopen. In het dorp ga ik eerst even langs het cafe voor een dr. Pepper (ik hoop dat ik geen suikerverslaving overhoud aan deze trip 😉) en ik maak even gebruik van de wifi. Er moeten nog even wat logistieke zaken geregeld worden.

    Dan is het tijd voor lunch, ik moet me er van weerhouden om een typisch vette Amerikaanse lunch te halen in het cafe. Ik heb nog voldoende eten bij me, dat moet eerst op, anders is het enkel dood gewicht. Ik eet mijn lunch bij het meer, ik staar in het diep blauwe water en naar de ruwe kraterrand (het meer is een geïmplodeerde vulkaan). Wat monument!

    Ik maak wat praatjes met verschillende mensen die mijn verschijning niet helemaal kunnen plaatsen, het is zo leuk om met mensen te praten die geen idee hebben wat ik doe. De eerste reactie is altijd, je loopt van wat naar wat….

    Tijd om weer in beweging te komen, aan de west kant van het meer is nog veel sneeuw. Niet lastig om te passeren, het levert enkel natte voeten op. De uitzichten op het meer zijn prachtig. Een absoluut hoogtepunt tot nu toe in Oregon.

    Als ik weer aansluiting vind met de PCT besluit ik om nog een 15km te lopen. Er is daar een water cache, want het is weer een aardig droog stuk. Het bos dat ik in loop oogt mij erg vreemd, het zijn een soort van dennenbomen die geen echte takken durven te maken. Vreemd.

    Ik heb een erg leuke dag achter de rug, Crater Lake heeft een goede indruk op mij gemaakt 😉

    👋👋
    Read more