Satellite
Show on map
  • Day 80

    Dag 77, Just keep swimming

    July 14, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 22 °C

    (Finding Nemo)

    Ik pak de draad weer op wat betreft mijn boswandeling. Ik begin het wat meer te waarderen, het is rustig, kalm, geen slecht begin van de dag. En ik ontmoet, zover ik kan bepalen, de dominante inwoners. Muggen. Veel muggen. Ze werken als een persoonlijke trainer voor mij, het is, lopen, lopen, lopen! Als ik stil sta of even durf te gaan zitten wordt de aanval vol ingezet. Blijven lopen luidt het devies…

    Ik moet toch echt even stoppen om mij hoofdnetje uit mijn tas te halen. Dat wordt direct bestraft met enkele muggenbeten, maar nu kan ik ze in ieder geval uit mijn gezicht houden.

    Rond het middaguur is het tijd voor de lunch en ik denk dat ik een plekje heb gevonden met wat minder muggen. Haastig eet ik wat, het zijn er inderdaad wat minder maar het is zeker nog geen pretje.

    Na de lunch komt er wat verandering in het tot nu toe eentonige landschap. Ik klim een heuvel op en zie het bos waar ik doorheen ben gelopen van boven. Dan weer heuvel af, bos in. Niet voor lang, er is wat variatie vanaf hier. Er is zelfs een paar honderd meter klim. Vanaf daar kan ik weer wat verder kijken dan enkele meters voor me 😃.

    De afdaling heeft een verrassing in petto, een pak sneeuw. Ik weet de exacte afstand niet, maar voor mijn gevoel ben ik ruim een kilometer door de sneeuw aan het ploeteren. Het is warm vandaag, dus de toplaag is zacht. Niet makkelijk om mijn evenwicht te bewaren, ik maak twee korte glijers, met een nat pak als gevolg. Dat kan me niet veel interesseren in deze warmte.

    Dan aan het eind van de dag nog een obstakel, gebrek aan water. De komende 30km is droog, bij de laatste bron van water gaat er vier liter mee. Dat moet ruim voldoende zijn om nog 10km te lopen, de nacht door te komen en de rest van de afstand in de ochtend af te leggen. Pff, zware tas, dat is lang geleden dat ik zoveel water mee heb moeten dragen.

    Een stukje voor mijn kampeerplek kom ik door een bosgebied dat enkele jaren geleden afgebrand is. Er is nu al weer heel veel nieuwe aanwas. Goed om te zien hoe de natuur kan terug veren na een degelijke brand.

    👋👋
    Read more