Satellite
Show on map
  • Day 83

    Dag 80, Shelter Cove resort

    July 17, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 11 °C

    Vandaag ga ik een stukje van het pad af naar Shelter Cove resort. Ik heb daar een doos met eten gestuurd dat me weer 4,5 dag verder moet kunnen brengen. Voordat ik daar ben moet ik nog een kleine 25km afleggen. En wat voor kilometers 😳.

    Als ik mijn kamp verlaat begint het pad al snel wat te klimmen en dat blijft maar doorgaan. De sneeuw verschijnt weer en het blijft maar klimmen. Het gaat niet naar een top of pas maar uiteindelijk blijft het een eindje vlak. Maar dat is dus vrijwel geheel bedekt met sneeuw. Het gaat wat omlaag, omhoog en lange vlakke stukken. Het is hard werken om er doorheen te komen en ben blij als de afdaling ingezet wordt. Die is natuurlijk ook niet sneeuwvrij, jezus zeg, dit is bijna meer sneeuw dan ik op de passen in de Sierra tegen ben gekomen. Maar het siert de omgeving wel, dus kan er ook niet al te veel bezwaar tegen hebben.

    Eenmaal sneeuwvrij zet ik de pas weer stevig in richting het resort. Wat eigenlijk niets anders is dan een camping met een winkeltje. Ik ben er rond 13:30. Haal mijn snackies en mijn doos. En buurt wat met de overige wandelaars.

    Niet veel verderop op het pad is een deel afgesloten vanwege een brand in een voorgaand jaar. De forest service heeft het gebied nog niet veilig verklaard. Er doorheen gaan is niet toegestaan. Het is een stuk van 30km en er is geen alternatieve route. Er is een weg omheen, die is 180km en gaat over de (snel)weg. Dus dat is geen reële optie. De PCTA geeft aan dat het, het beste is om vanaf een eerdere wegovergang te liften richting het noorden. Bij de daadwerkelijke sluiting is zover ik weer geen toegangsweg, dus liften vanaf daar kan niet.

    Er is een shuttle service die elke dag zes mensen eromheen kan rijden. Dat lijkt mij de makkelijkste optie, ik reken even uit wanneer ik deze verwacht nodig te hebben en probeer een plaatsje te boeken. Uiteraard is de dag die ik wil al vol. Ik kan een dag later of een dag eerder. Later zie ik niet zo zitten, ik kan toch niet ergens rustig gaan zitten want dan staat de familie mug al voor de deur. En nog een halve dag rondhangen bij het resort levert me ook niet veel op. Dan maar eerder, moet de doen zijn. Ik vertrek weer om 17:00 uur, dat geeft me 64 uur om de volgende 160km te lopen.

    Ik doe er vanavond nog 20, dat is al een goede start. Lange dag morgen 😊.
    Read more