Satellite
Show on map
  • Day 87

    Dag 84, Timberline lodge

    July 21, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

    Ik moet nog vijf kilometer tot Timberline Lodge, naar verluidt is hier het beste ontbijt te krijgen nabij de PCT. Het is een buffet, dat is schransen 😋, ik kijk er al enkele dagen naar uit.

    Ik heb mijn plaatsje gereserveerd, we laten niets aan het toeval over. Het buffet opent om 8:00, een uur eerder ben ik al bij de lodge en pak een relax stoel op het terras en geniet van het uitzicht voor me, Mount Hood in volle glorie.

    Het buffet bestaat uit vers fruit, yoghurt, bagels, french toast, hash browns, zalm en een andere vis, ham, worstjes, ei, wafels, quiche, cakejes, smoothies en ik vergeet waarschijnlijk nog het een en ander. Het buffet duurt officieel twee uur en om 10:30 worden we dan ook echt buiten geveegd. Lopen gaat voorlopig even niet, dit heeft wel even tijd nodig om te landen.

    Initieel zijn we met vier deze ochtend, maar al snel volgen wat meer hongerige wandelaars. Na het ontbijt blijven we met drieën achter, ik heb nieuwe schoenen besteld en die zouden gisteren hier bezorgd worden, maar dat heeft een dag vertraging opgelopen. Dus die komen in de loop van de dag, ondertussen blijf ik hier nog even rondhangen.

    Rond het middaguur lopen Tummy en Assassin ook aan en blijf ik alleen achter, goed moment voor een dutje. Ik ga weer naar het terras, pak mijn stoel en doe de ogen even dicht.

    Veel rust krijg ik niet, het is hier het enige ski gebied in de VS dat het hele jaar toegankelijk is voor wintersporters. Er is dus nogal wat verkeer.

    Ik blijf regelmatig de bezorg status checken en zodra ik zie dat mijn schoenen er zijn loop ik naar de balie om ze op te halen. Die is al gesloten en gaat morgen pas weer open weten ze mij te vertellen, er is geen mogelijkheid om mijn pakje te krijgen vandaag.

    Verbouwereerd loop ik naar de bar en bestel een biertje. Ik ben enorm teleurgesteld dat ik vandaag niet verder kan. Dit is misschien precies wat ik goed kan gebruiken, een rustdag, maar ongepland kan ik hem niet waarderen. Het is raar hoe een kleine tegenslag met nauwelijks impact me zo’n slecht gevoel kan geven.

    Ik loop een beetje doelloos rond de rest van de dag, laad mijn telefoon maar op nu ik de kans heb en kijk wat YouTube. Ik ga nog wat eten halen en dan loop ik een stukje terug de PCT op. Vanochtend had ik al wat plekjes gezien dichtbij de lodge waar ik kan kamperen mocht een dergelijke situatie zich voordoen. Ik zet mijn tent op en maak me op voor een lange nacht. Mogelijkheid tot meer dan 10 uur slaap, dat is lang geleden. Als het goed is gaat de tent morgen om 7:00 open en dan sta ik ook voor de deur. Ik heb even overwogen om nog een keer aan te schuiven voor het ontbijtbuffet maar dan ben ik weer een halve dag kwijt. Morgen weer een regulier trail-ontbijt 😜

    👋👋
    Read more