Satellite
Show on map
  • Day 88

    Dag 85, Nei skoen

    July 22, 2022 in the United States ⋅ ☀️ 14 °C

    Al vroeg word ik wakker gemaakt door zware machines die niet ver van mijn tent alweer de skipiste aan het prepareren zijn. Ik probeer nog wat te slapen en om 6:15 begin ik langzaam aan op te ruimen.

    Om 6:45 loop ik naar de balie waar ik mijn pakje zou moeten kunnen halen. Dezelfde dame als gisteren is er weer en voordat ik iets kan zeggen, zegt ze ‘I got a box for you right here’. Gelukkig, mijn schoenen zijn terecht. Het vierde paar deze trip en hopelijk de laatste.

    Ik vul nog even mijn waterfles en zoek dan de PCT weer op. Ik val in herhaling, maar het pad is nog veelal bedekt met sneeuw. Later is het modder van het smeltwater en ik moet verschillende riviertjes doorkruisen. Mijn voeten droog houden is een heel karwei deze ochtend. Het tempo is dan ook wat laag, maar ik loop zonder urgentie vandaag. Ik hoef geen bus te halen of op tijd te zijn voor ontbijt. Dat voelt wel weer even goed, onbevangen de dag beginnen.

    Gedurende de ochtend cirkel ik rond Mount Hood en zie ik nu de westkant van dichtbij. Deze lijkt wat ruiger dan de zuidzijde, wellicht dat er daarom aan deze kant niet geskied wordt.

    Als ik verder afdaal verdwijnt de sneeuw en modder en kan ik weer een normaal looptempo aannemen. Ik kom langs Ramona Falls, indrukwekkende waterval waar ik even een kleine pauze neem.

    Verder heeft de dag niet veel in petto, het is pas tegen de avond als ik in de verte nieuwe bergtoppen zie verschijnen. Aan het eind van een klim heb ik uitzicht op Mount Saint Helens, Mount Adams en wat ik denk dat Mount Rainier is. Prachtig, mooie plek om mijn avondeten te nuttigen.

    Ik loop daarna nog 5km naar een meer waar ik wil kamperen. De hele omgeving heeft blijkbaar dezelfde gedachte, rond het hele meer staan tentjes en worden kampvuren gestookt. Oh ja, weekend, ik ben niet alleen in het bos 😉. Ik weet nog een aardig plekje te vinden en sluit mijn dag af.

    👋👋
    Read more