Satellite
Show on map
  • Day 93

    Dag 90, Packwood

    July 27, 2022 in the United States ⋅ ⛅ 15 °C

    Ik heb nog een stukje in het Goat Rock park over deze ochtend. Het pad volgt wat ze noemen ‘knife edge’, het volgt de top van een scherpe berg. Erg leuk en iets wat de PCT veel te weinig doet, wat mij betreft althans 😜.

    Gelukkig is er nauwelijks sneeuw op dit stuk, dat zou het erg verraderlijk gemaakt hebben. Dan dalen we toch weer af, genoeg ‘gespeeld’.

    Ik ga vandaag naar Packwood, ik heb afgelopen dagen geen ontvangst gehad dus heb niets kunnen regelen wat betreft verblijf. We gaan het wel zien als we er zijn. Het is een kleine 30km lopen voordat ik bij de weg ben en nog een 500m klim nadat ik afgedaald ben. De klim gunt me een laatste blik in het Goat Rock park en aan de andere zijde Mount Rainier.

    Dan is het hard omlaag richting de weg. Eenmaal daar duurt het een kwartiertje om een lift te krijgen naar Packwood. Het is bijna 13:00, dus eerst maar even lunchen. Ik ga naar een dichtstbijzijnd hotel, informeer of ze een kamer vrij hebben en onderhandel een schappelijke prijs. Hm, dat klinkt wel erg ruig 😉. Ik krijg een korting, ‘hiker rate’ omdat ik de PCT loop. Fijn, geen goedkoop dorpje.

    Het hotel heeft een wasmachine en droger beschikbaar voor gasten. Dan kan ik ondertussen lekker op bed liggen. Het is erg warm vandaag en ik zoek het niet meer om naar de supermarkt te gaan. Dat kan morgenochtend ook nog. Uiteraard in de avond nog even wat gaan eten, maar verder kom ik niet meer buiten.

    👋👋
    Read more