Portekiz

Buradaki gezgin
    • Gün 13

Naar Loulé

10 Kasım 2023, Portekiz ⋅ ☁️ 17 °C

Eerst nog even koffie drinken op het terrasje op de boulevard, het voelt al bijna vertrouwd 😃 Het zonnetje laat zich niet graag zien vandaag goed weer om te rijden, dus Octobus weer reisklaar gemaakt.
      Leuk ritje landinwaarts naar Loulé door kleine dorpjes met wat stijging en daling.
      Aangekomen in Loulé op de camperplaats die ik opgezocht had. Dat was echt geen succes, ik werd er depri van. Een aarden terrein vol met vrachtwagens en auto's met aan de overkant van de straat een Motorclubgebouw dat helemaal zwart geverfd was aan de buitenkant.
      Nee toch maar een andere plek opzoeken. Zo kwam ik bij het Sanctuarium, een mooi wit gebouw, een soort dome boven op de berg.
      Heel interessant om te bekijken. Van binnen was het uiteraard ook rond met rondom glas in lood ramen net onder de ronding van het dak.
      Er was ook een kapelletje aan vastgebouwd met prachtige fresco's over de kruisgang. Het ronde houten plafond was ook beschilderd, maar dat kreeg ik niet goed op de foto.
      Voor het mooie plaatje had ik een vrouw ingehuurd die op haar knieën voor het altaar zat. Nee hoor dat is niet waar 😂 ze zat daar al toen ik binnenkwam 🤣 Op het terrein stond ook een langwerpig gebouwtje waar je door de ramen onduidelijke lichtjes zag. Dat was een gebouwtje waar grote manshoge rekken met echte kaarsen stonden te branden. De deur stond op een kier en dat moest ook wel want het was erg warm binnen en de warme waslucht sloeg meteen op je keel. Bijzonder was dat de muren zwart waren en dat er allemaal namen op geschreven stonden. Ook op de ramen vandaar dat je van buitenaf onduidelijke lichtjes zag.
      Wat stond mijn Octobus daar mooi geparkeerd, maar het voelde toch niet goed om daar te overnachten. Best afgelegen en als ik dan alleen sta ben ik toch wel een beetje bang.
      Octobus moest toch nog weer verhuizen. Dit keer dan maar naar de Aldi in Loulé, dat is niet zo mooi maar voelt wel beter.
      Bij het boodschappen doen vroeg een vrouw of ik Nederlands sprak, zij heet Susanne. Ze was zelf een Duitse maar had in de 70er jaren als hippie op een woonboot in Amsterdam gewoond, vandaar dat ze goed Nederlands sprak.
      Ze heeft een appartement in Alte en we hebben afgesproken dat ik daar een keer koffie ga drinken. Zo zie je maar soms hoef je er niets voor te doen en gebeuren dingen vanzelf 😃
      Als afsluiting een fotootje van mijn uitzicht op de parkeerplaats bij de Aldi.
      Okumaya devam et

• Gün 11

Markttag in Loule

5 Kasım 2022, Portekiz ⋅ ☀️ 21 °C

Mit dem Bustransfer von TUI sind wir nach Loule gefahren worden. Dort hatten wir 3 Stunden Zeit die Markthalle und die kleine Stadt zu erkunden.

Burayı şu adlarla da biliyor olabilirsiniz:

Canos

Bize katılın: