Satellite
Show on map
  • Day 1

    Då är jag på väg...

    July 17, 2022 in Germany ⋅ ⛅ 17 °C

    Efter en fantastisk fest igår var det äntligen dags att bege sig ut på äventyr. Strax före klockan halv fem imorse insåg Patrik att det kunde vara bra att börja packa, en halvtimme senare kliver han ut genom dörren för att ställa sig på en scooter till Södervärn. Därifrån buss till Trelleborg för resa med Stena Lines avgång 07:30 till Rostock.

    Varför åka båt när man tågluffar undrar kanske du? Jo men denna sommaren har semestrande med tåg verkligen fått en boom, så alla tåg från Köpenhamn till Hamburg är i princip fullbokade. Men åga båd e osså kul! Stena Line bjuder också på lite rabatt till oss Interrailare.

    Efter tryckt i mig en frukost värdig en långtradarchaufför ombord hittade jag en korridorshörna med extra mjuk heltäckningsmatta, intog horisontellt läge på golvet och efter några minuter snarkade jag gott över i princip hela överfarten. När de började skrika i högtalarna att land var i sikte staplade jag mig ut på soldäck och lyckades hitta dagens guldkorn. En ensam vrå och två solstolar. NU börjar semestern.

    Efter landstigningen delade jag och några Interrailare en taxi till Rostock Hbf och nu har jag parkerat ändan i cafévagnen på IC2271 mot Berlin. Förutom att jag glömde ta ut kontanter och automaterna här inte tar kort så är livet på topp. Europa här kommer jag! Yiiihaaa!
    Read more