Satellite
Show on map
  • Day 4

    Trådbussroulette

    July 20, 2022 in Hungary ⋅ ☀️ 31 °C

    Jag vet inte riktigt var jag är. Varken var jag klev på bussen eller vart den är på väg. Men kollektivtrafiksroulette har blivit en del av mitt sätt att resa. Hoppa på någonting och se vart jag hamnar. Gå av där det ser trevligt ut. Ett bra sätt att få slippa inrutade turiststråk. Det skall erkännas att det inte alltid ger utdelning. Jag har sett många tråkiga förorter och industriområden också. Men det är en del av spelet. Utan insatser kan man inte vinna 🤣

    Idag är jag egentligen rätt färdig med Budapest. Bokade tre heldagar här för jag tänkte att här finns massvis att göra och denna resan skulle jag inte stressa så mycket. Men då glömde jag nog att jag har svart bälte i att stressa. En av de få sakerna jag är riktigt riktigt bra på. Blir inte ens stressad av att stressa. Men nu stressar det mig att inte stressa. Igår försökte jag boka om mina tågbiljetter till Bukarest. Det gick sådär. Om jag inte ville ha 17 timmar på ett dagtåg, vilket jag artigt tackade nej till, så fanns det inte så många alternativ. Lyckades iaf få till så att jag reser 19 istället för 23. Alltid något. Fram tills dess tänkte jag gå på kollektivtrafikmuseum, dricka öl och äta vräkglass med massvis av kalorier. Fast först tar jag nog ett parti bussroulette till.
    Read more