Satellite
Show on map
  • Day 4

    Szentendre - pärlan en halvtimme bort

    July 20, 2022 in Hungary ⋅ ☀️ 36 °C

    Ibland tror jag min lillasyster är synsk. När det inte längre var roligt att konka runt på bussar med okända destinationer eller gå runt i kvarteren och leta efter kärlekshotellet som jag och dåvarande flickvännen bodde på för snart sjutton år sedan så dimper det ner ett meddelande i min messenger-inkorg.
    Dagsutflykt stod det och så hade hon bifogat ett tidningsurklipp med några rader om Szentendre. Enligt urklippet en pärla värt en dagsutflykt bara 30 minuter från Budapest. Sagt och gjort. Jag bestämde mig för att åka dit. Att responstiden mellan beslut och handling var lång skyller jag på värmen, men till slut satt jag iaf på pendeltåget ut till Szentendre och jag kan med gott samvete säga att urklippet stämde. Det var en otroligt mysig by. Helt tyst till skillnad från bullriga storstan. Och härliga kullerstensgator, extremt många kyrkor och såklart Donau som sällskap. Här är några bilder från dagen.

    Tack Feffe!
    Read more