Dagje dierentuin, 25 juli

July 25, 2016 in France ⋅ ☀️ 20 °C

Vandaag toen we op gingen staan, zag het weer er bewolkt uit, toen besloten we dat dit wel een goede dag is voor de dierentuin. Dus wij zijn rond 10.30 vertrokken richting Zoo Les Palmyre iets voor Royan, daar kwamen we een uurtje later aan. Blijkbaar is dit een heel toeristisch gebied, weer reden langs een hoop 4 sterren campings met grote zwembaden en er zat een Luna park.

Eenmaal in de dierentuin mochten we een vaste route afleggen die met bordjes was aangegeven, je word letterlijk gedwongen zo te lopen. Wij vonden dat de dieren verblijven wel erg dicht op elkaar stonden en klein waren, en veel waren ook kooien dus dat was minder. In de middag hebben we wat sandwiches gehaald, deze waren jammer genoeg niet te eten. Wat wij ook erg raar vonden is dat iedereen de dieren voerden met karamel popcorn, wat je overal kon kopen in de dierentuin, schijnbaar is dat normaal daar. De dieren waren wel leuk om te zien gelukkig, er was een groot vleermuis verblijf en die hadden net nieuw eten dus waren ze massaal aanwezig. Er waren ook enorme schildpadden, wij hebben nog nooit zulke grote gezien! Er waren ook superveel apen, altijd leuk om die in actie te zien.

Na 4 uurtjes wandelen zijn we via een L'eclerc terug gereden naar de camping. Als avondeten hadden we wraps gemaakt en daarna zijn we na relaxen weer gaan slapen.