Excursie naar Rovinj

July 27, 2018 in Croatia ⋅ 🌙 22 °C

Vandaag zijn we vroeg opgestaan om op tijd in Novigrad te zijn voor de excursie met de boot naar Rovinj. Stipt om 9.00 vertrok de boot, 2 uur later kwamen we aan in Rovinj. De gids op de boot sprak heel goed Engels (en nog zes andere talen) dus dat was erg fijn, dezelfde man gaf ook een rondleiding door Rovinj.

Rovinj wordt vergeleken met Venetië door de bouw van de huizen half in het water, de tweede taal is ook Italiaans. Hij eindigde bij een klein winkeltje waar we truffel producten, olijfolie en een drietal likeuren mochten proeven. Één daarvan hebben we ook gekocht. We zijn zelf nog doorgelopen naar een kerk, aan de buitenkant zag deze er niet bijzonder uit maar vanbinnen was deze wel mooi. Er lag ook een hele oude sacrofaag achterin de kerk. We hebben nog een markt gezien en zijn langs wat winkels terug naar de boot gelopen. Ineens werden we aangesproken door een of andere kunstenaar die onze silhouetten uit een papier knipte, ongevraagd, natuurlijk wilde hij er geld voor maar we hebben niet veel gegeven.

Eenmaal op de boot kregen we een simpele lunch, je kon kiezen uit vis of kip, wij kozen kip. Je kreeg kip filet met wat sla en brood, het was simpel maar wel lekker. We stopten bij een piratenbaai waar je even kon zwemmen en omhoog kon klimmen naar een bar en een ondiepe grot. Terug op de boot voeren we terug naar Novigrad, onderweg maakte de gids er een soort feestje van samen met nog een viertal Nederlanders. Dansend en zingend zijn we terug gevaren.

Terug op de camping hebben we pizza gehaald en zijn we nog wat gaan relaxen voor we weer gingen slapen.