July - August 2018

Weer thuis

August 6, 2018 in the Netherlands ⋅ ☀️ 27 °C

Na in de ochtend weer een stevig ontbijt met worstjes, roerei, gebakken spek zijn we weer verder gereden. Onderweg niet veel files gehad.

Halverwege even gestopt voor koffie, thee en appelgebak. Daarna net over de grens bij Nederland geluncht. Thuis alles uitgeladen en een patatje gehaald met een saté kroket. De rest van de avond lekker relaxen en Netflix serie gekeken.Read more

Lange reis

August 5, 2018 in Germany ⋅ 🌙 26 °C

Vanochtend om 6 uur opgestaan om weer de spullen op te ruimen voor de reis naar Nederland. Half 8 hadden we alles weer in de auto gepuzzeld en klaar voor ontbijt bij de loop.

Als ontbijt een uitgebreid klassiek ontbijt met roerei, thee, en plakjes ham, kaas en wat smeersels. Na het ontbijt zijn we vertrokken.

Onderweg weer gezellig in de rij voor paspoort controle bij de grens van Slovenië. Alleen bij de 8 km lange tunnel tussen Slovenië en Oostenrijk liep het even anders. Er was een ongeval met een bus in de tunnel. Daardoor was de tunnel afgesloten voor 2 uur. Dus we hebben rondjes om de auto gelopen in de file.

Oostenrijk ging daarna vlot. Bij Salzburg in de buurt een late lunch gegeten. En doorgereden naar het hotel in Stuttgart. We kwamen pas rond 20 uur aan. Helemaal kapot van het rijden werden we wel beloont met een mooie kamer.

In de vliegtuig terminal bij de MacDonalds een ijsje gehaald. En lekker daarna gechilld in de kamer. Lekker op tijd slapen morgen het laatste stukje.

Spullen pakken

August 4, 2018 in Croatia ⋅ 🌙 25 °C

We zijn in de ochtend naar de supermarkt gegaan voor de producten die we naar Nederland mee terug willen nemen. Waaronder een fles peer likeur, Philadelphia met Milka chocolade, snoepjes en nog wat dingen.

In de middag lekker bij de zee gezeten en gezwommen. Ineens zien we een grote donkere berg donkere wolken naar ons toe komen. Met wat onweer gerommel als voorbode kwam er een flinke bui naar beneden. Duurde gelukkig maar 15 min. Maar dat is voldoende om alles wat buiten staat naast te regenen.

Maar ondanks zo snel als de bui kwam was er ook weer snel zon waardoor alles book snel begon op te drogen.

In de avond zijn we bij BBQ point gaan eten op de camping. Ook daar een lekkere Hamburger te gaan eten. Helaas was de hamburger niet zo als gehoopt. Brood smaakt oud, hamburger was halve centimeter dik en bacon die er op zat was minimaal. Jammer voor een tent die puur op hamburger focust.

Na het eten zijn we de tent klaar gaan maken om morgen zo snel mogelijk te kunnen inpakken.

Morgen ochtend ontbijten we bij de loop. Scheelt afwas en moeite. Ons doel is Stuttgart. Daar hebben we een hotel geboekt omdat de voorspelling niet goed is voor zuid Duitsland en we het niet op willen wagen.

Drone beelden

August 4, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 27 °C

Door technische problemen van findpenguin was het even niet mogelijk om drone beelden te uploaden. Maar inmiddels hebben ze het opgelost

Weer een dag niks

August 3, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 32 °C

In de ochtend weer eens in de rij gestaan voor brood te halen bij de bakker voor ontbijt en lunch. Vandaag heeft Patrick wat onderzoek gedaan voor tol vinjet voor Slovenië. De rest van de dag lekker luieren bij de zee. En nog een potje Ticket to ride gespeeld.

Als avond eten hebben we pasta. Natuurlijk hebben de de meest rare pasta uitgezocht.

Later op de avond was er weer live muziek op de camping. De fun box band zoals ze zich noemde speelse leuke nummers. We hebben daar dan ook mojito's gedronken. Nadat de muziek af was gelopen zijn we lekker naar bed gegaan

Dagje strand

August 2, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 33 °C

Vannochtend zijn we op het strand gaan zitten, we hebben in de zee gezwommen en Patricia heeft nog mee gedaan met aquarobics. Het begon best hard te waaien dus er waren wat hogere golven dan normaal. Op gegeven moment was de schaduw weg op ons plekje dus zijn we bij de tent gaan lunchen, daarna nog even wat boodschappen gedaan bij Plodine. Terug op de camping hebben we hamburgers met aardappels en blikje doperwtjes mix gegeten. S'avonds zijn we nog even op het strand gaan zitten en daarna zijn we naar bed gegaan.Read more

Plaatsjes bekijken

August 1, 2018 in Croatia ⋅ ⛅ 30 °C

We zijn vandaag naar twee plaatsen geweest die op ons lijstje stonden om naartoe te gaan, Porec en Motovun. Eerst naar Porec, wat toeristisch is dat zeg, je wordt volop aangesproken of je ergens wilt eten en je hoort ze allemaal Nederlandse woorden roepen. Ze hadden ergens zelfs kroketten en frikandellen. Uiteindelijk zijn we beland bij een ijsjes tent met een Jan Smit poster, waar Patrick een sorbet ijsje gegeten heeft en Patricia een cheesecake. Die waren heel goed binnen te houden.

Daarna zijn we naar een plaatsje gereden die op een berg ligt, Motovun. Een mooi plaatsje die je vanuit de verte al ziet liggen, we moesten onderaan parkeren en gingen met een shuttlebus naar boven. Daarna nog een stuk omhoog lopen en genieten van het uitzicht, er waren allemaal winkeltjes waar ze truffels, olijfolie en wijn verkopen, maar wij hebben vooral naar het uitzicht gekeken. We zijn ergens nog wat gaan drinken en dan weer met de bus naar beneden gegaan.

Weer terug op de camping hebben we een potje Ticket to Ride gespeeld, was lastig op de kleine tafel maar het is gelukt. Dan nog een duik in de zee genomen en daarna pannekoeken gebakken als avondeten.