Start van de vakantie

May 21, 2022 in Hungary ⋅ ⛅ 25 °C

Vandaag op tijd op want ik ga vliegen met 5 vrienden naar Budapest.

7 uur wakker geworden en goed ontbeten. Koffer laatste check en op naar de bus naar Schiphol. In de bus kwam ik de eerste 3 reisgenoten al tegen.

Op Schiphol iedereen elkaar gevonden en naar de vertrekhal gelopen. De beveiliging duurde lang. Half uur zigzaggend in de rij staan. Wel blin dat Schiphol de scanners hebben verbeterd want je hoeft niks meer uit je tas te halen. Alles op een tree en gaan. Mijn koffer werd apart genomen omdat ze niet helemaal snapte waar de rails voor de switch controllers voor waren. Maar voor de rest niks. Even koffie in de lounge gehaald en lekker in de winkels gesnuffeld. Daarna rustig naar de gate gelopen en wachten op borden

Vliegen ging rap. Maar anderhalf uur. Tijdens de vlucht een broodje kaas met honing mosterd en een cola. WiFi was half uur gratis om berichten te kunnen sturen.

verder in Budapest ov ticket voor een week gehaald. Appartement opgezocht en geïnstalleerd. Naar een supermarkt om water, snacks en spullen te halen.

In de avond uit eten geweest in een Hongaars restaurant. Heb ik speciaal terug gezocht van studiereis naar Budapest. Natuurlijk de goulash soep en kip paprika. Afgesloten met palinka.

De avond chillen in het appartement met zijn allen met de traditionele Kees van der spek gekeken.

Ben goed gesloopt op naar bed morgen eens lekker de stad weer verkennen.