Satellite
Show on map
  • Day 11

    Kano dag 1

    August 15, 2022 in France ⋅ ⛅ 31 °C

    Rond 7 uur opstaan. 8:15 moet ik mij aanmelden en klaar staan. Laatste spullen bij elkaar geraapt stevig ontbijt (ravioli met kip) en naar de startplaats gelopen. Kwam een Frans gezin tegen die ook een woordje Engels sprak. Die hiep mij een beetje door de formulieren heen dat ik nog moest invullen.

    Tijdje later busje kwam aan. Spullen de ton in en gaan. Omdat ik de enige was van deze groep die de 30km ging doen moest ik voorin.

    Na zo half uur rijden kwamen bij de eerste dropoff aan hier moest ik mijn ton terug vinden en de volgende busje in. Deze bracht mij naar de startplaats. Onderweg wat vragen gehad of ik voldoende eten en drinken had. En daarna was het hier is je kano, succes en chauffeur ging er vandoor.

    Ton even in orde gemaakt dat de spullen die ik nodig heb boven op liggen en tijd om te gaan. Eerst kwam je alleen maar mensen tegen die aan het worstelen waren hoe je een kano bestuurt. Waaronder wat Nederlanders.

    Eerste stukje ging soepel tot de eerste wat grotere stroomversnelling. Ik tikte een rots aan waardoor mijn kano omsloeg en ik onder de kano terecht kwam. Waarschijnlijk staat dat vol op de foto moet ik later even kijken.

    Op verschillende plekken kano even an land getrokken. Om even te relaxen, zonnebrand smeren, foto's maken.

    Toen ik het eerste kamp tegen kwam water in gedoken. Leuk gesprek gehad met een gezin uit engeland. Maar ik moest nog een uur door peddelen. Dat viel even tegen.

    Uurtje verder. Paar stroomversnellingen verder zag ik een bord bivac de gornier. Ben er! Heuvel met alle spullen opgelopen. Daar tent kiezen. (Had keuze uit ruim 30 tenten. Slaapmat er in, tas en spullen klaar. Lekker douchen (met heet water) en lekker relaxen.

    Morgen nog 12 km te gaan.
    Read more