Op naar Freiburg

August 16, 2023 in Germany ⋅ ⛅ 29 °C

Rustig wakker worden, ontbijten, opfrissen, baardje bijwerken. En tas inpakken voor Freiburg.

Ov tijden gecheckt. De app van db gedownload want Google was niet duidelijk genoeg. En lopen naar het station. Lopen kost max 15 minuten naar het station.

chatGPT mij paar punten laten geven wat ik moet zien in Freiburg. Lekker stadje door gelopen. Blijkbaar is de kathedraal daar een ding. Helaas mochten we er niet naar binnen tenzij je echt voor een dienst kwam. Opvallend was ook de kleine kanaaltjes met best snel stromend water die door de straten gingen. Veel mensen die zaten met blote voeten er in om af te koelen en de kinderen rennen heen en weer met bootjes.

Voor ik terug ging lokaal eten gevonden: Schwarzwälder Kirschtorte. Schwarzwälder Kirschtorte, ook bekend als de Zwarte Woudtaart, is een heerlijke Duitse taart die bestaat uit verschillende lagen chocoladecake, kersen, slagroom en kirsch (kersenbrandewijn).

Na paar uurtjes in de stad trein 2 stations terug en naar het strandbad gelopen. Geen idee waarom het zo heet. Dit bad mogen de gasten van de camping gratis heen omdat zwembad naast de camping kapot is.

In het bad 1,5 km gezwommen in een 50 meter bad. Moet zeggen ondanks het traag water is valt het flink tegen met een maand niet hebben getraind. Daarna lekker luieren onder de grote bomen. Daar nog een radler en een curryworst gegeten.

Terug op goede station naar de Aldi gelopen voor eten voor vandaag en wat bier. Nu lekker relaxen na een uiteindelijk best pittig dagje.