Satellite
Show on map
  • Day 6

    Watervallen en vogels

    August 18, 2023 in Germany ⋅ ☀️ 31 °C

    Brrr was een koude nacht. Temperatuur is goed gezakt vannacht. Bij het winkeltje hadden ze weer de lekkere bruine pompoenpitten broodjes. Maar ook viel me op een ander soort brood citroen brood. Was benieuwd hoe dat smaakt dus mee genomen.

    Lekker ontbeten. Citroenbrood leek meer op citroencake met extra suiker er bovenop. Was wel lekker.

    Vandaag naar de watervallen van tribergen. Navigatie klaar gezet. Weet dat een weg dicht is maar dat had de navi ook door. Zoals verwacht stuurt hij me weer lekker over een toeristische route. Vol over een berg en smalle bergweggetjes naar beneden. Leuk voor een keer.

    Bij tribergen de auto bij het zwembad gezet. Gratis parkeren en weg uit de centrum ring. Bovendien een wandelpad naar de waterval begint daar vlak naast. Na korte wandeling hoor Ik het gedonder van het water en voelt de lucht koel aan op mijn huid. Daar was de waterval. Snel naar gelopen. Merk dat ik al achter toegangspoorten ben. Want helaas hebben ze het tot een grote toeristische attractie gemaakt.

    Rondje daar gelopen en daarna kwam ik uit bij een klein vogelpark vol uilen en roofvogels. Daar korte "uilen show". Niet rondvliegende maat gewoon op de hand waar in het Duits wat over ze vertelt wordt.

    Tribergen even ingelopen maar wat een touristen dorp is dat! Je wordt dood gegooid met souvenirs shops en restaurants die veel te duur zijn.

    Rustig teruggereden naar de camping. Nu via grote wegen plaats van smalle bergweggetjes.

    Biertje en boek erbij. Was weer prima dag zo.
    Read more