Satellite
Show on map
  • Day 7

    Ik ga omhoog en snel terug naar beneden

    August 19, 2023 in Germany ⋅ ⛅ 32 °C

    Vandaag is de perfecte dag voor het hiken van de veldberg. Is licht bewolkt wat maakt dat ik niet in de brandende zon loop. Licht aan het eind van de ochtend vertrokken naar de berg. Mooie parkeerplaats gevonden met een korte trail naar de top. Rond de 2-3 km, rond de 200 hoogte meters.

    De weg naar de top was prima te doen kon lekker doorstappen. Wel met flinke stijging wat best stevig voel in mijn kuiten. Uiteindelijk op een verharde weg naar de top met veel mensen die het zelfde doen. Allerlei talen hoor ik van Vlaams tot Spaans. Op de top van het uitzicht genieten en mooie berglandschap.

    Nu weer de tocht naar beneden. Mijn schoenen beginnen wat te slijten rond mijn hielen en heb al voor ik boven was een blaar op mijn linker hiel.

    Bij de auto terug naar de camping langs een zeer lange rodelbaan gekomen met 2.9 Km. aan baan. Helaas was het zo druk dat ik achter kwam dat het 1,5 uur wachttijd was. Tas met drinkwater niet mee genomen omdat ik verwachtte niet zo lang te duren. Op de top zat een cafe daar gauw 2 flesjes frisdrank gekocht voor in de rij.

    Na idd rond 90 minutes wachten eindelijk aan de beurt. Man vraagt of ik dit eerder hen gedaan. En zegt niet te veel remmen gewoon hard naar beneden. Met dat advies bijna niet geremd. Bovendien die kamertjes remmen zelf als je te hard gaat. Rit was soms beetje ruw dan echt stoel uit probeert te duwen. Lekker hard door de bochten dat de zwaartekracht je probeert in of uit je stoel te duwen. Helaas na paar minuten ben je beneden.

    Even boodschappen gedaan want morgen zijn alle winkels gewoon dicht. Dus moet wel genoeg inslaan voor 2 dagen. Het wordt wraps heb ik besloten. Helaas nergens te vinden. 2 supermarkten afgewerkt. Uit eindelijk nacho chips gekocht en zo soort van iets van gemaak.

    Lekker op tijd naar bed. Ik ben bekaf was zware dag geweest
    Read more