Puerto Rico
Manatí

Mar Chiquita beach and La Poza de las Mu

January 25, 2023 in Puerto Rico ⋅ ⛅ 27 °C

Powolnymi ruchami uwolniliśmy się z nocnego wypoczynku i zaczęliśmy przygotowania do niezwykle aktywnego i szybkiego dnia.....haha, prawie się sam nabrałem, ale tak naprawdę to powolnymi ruchami poruszaliśmy się przez cały dzisiejszy dzień. Najpierw pojechaliśmy do oddalonej o 30 minut jazdy Mar Chiquita Beach. Przepiękna plaża bardzo unikalnie ukształtowana przez naturę, w postaci dość sporego oczka/basenu łączącego się tylko bardzo wąskim przesmykiem z Oceanem Atlantyckim. Warto wrzucić to miejsce na google, choćby po to aby zobaczyć zdjęcie z góry, piękny widok. Fale wpadają z impetem przez ten mały przesmyk i ma się wrażenie, że zatopią wszystko po drodze ale ich energia szybko się wyczerpuje i pozostaje tylko lekko podniesiona akcja serca.
      Piękna woda i piasek.
      W drodze powrotnej zatrzymaliśmy się w kolejnym urokliwym miejscu oddalonym zaledwie 10 minut od poprzedniego, i równie atrakcyjnym, na plaży La Poza de las Mujeres. Przepiękna plaża, raczej połączenie kilku różnych plaż, od piaskowych do kamiennych, szeregu oczek i półek skalistych z przelewająca się wodą i dość mocnymi falami. Dookoła krajobraz opuszczonych, powalonych domow, jakby nie dawne huragany zostawimy tutaj swoje bardzo wyraźne piętno... Tradycyjnie już na koniec naszegi dnia zdążyliśmy do naszego domku, na plażowe podwórko w sam raz na kolejny urokliwy zachód słońca...

• Day 110–117

Puerto Rico - Secret Beach

November 24, 2023 in Puerto Rico ⋅ ☀️ 29 °C

Erfolgreich sind wir nach 1 h Flugzeit in San Juan, der Hauptstadt Puerto Ricos gelandet. Kurz darauf stiegen wir in den Mietwagen, kauften Lebensmittel im großen blauen Wal(mart) ein und fuhren zu unserem Airbnb.

Das Wochenende verbrachten wir entspannt und ohne große Ausflüge in der Wohnung. Einzig und alleine etwas Planung und das erledigen organisatorischer Dinge standen an. Die Insel ist ca. 100 Meilen lang und 35 Meilen breit. Sie bietet Regenwald und malerische Strände zum Tauchen, Schnorcheln und relaxen.

Am heutigen Montag sehnte wir uns nach etwas Bewegung und suchten uns einen Trail in einem Naturschutzgebiet heraus. Dort angekommen entdeckten wir bereits nach den ersten Metern eine Schlange welche den Weg kreuzte. Es sollte nicht die Letzte sein. Nach 20 Minuten erreichten wir dann einen malerischen menschenleeren Strand welcher von Felsen und Palmen abgeschirmt war. Also Hängematte gespannt und dem Meeresrauschen gelauscht.

Justine war aktiv am erkunden und fand frisch gefallene Kokosnüsse. Mit beherzten Schlägen auf eine Felskante gelangten wir schnell an frisches Kokoswasser und löschten unseren Durst. Zum Schwimmen war es hier leider ungeeignet. Der Strand liegt an der Nordküste dem Atlantik an. Die Wellen waren wild und hoch. Zum krönenden Abschluss ließen wir die Drohne in die Luft steigen. Zu sehen ist ein Wald voller Kokosnusspalmen, Mangobäume Aleo Vera und vieles mehr...

Manatí Municipio, Manati Municipio, Manatí, MAN