Primosten stranddagje

July 17, 2022 in Croatia ⋅ 🌙 27 °C

Vandaag lekker uitgeslapen en dat het nodig was. Daarna lekker ontbijtje buiten en van het uitzicht genieten.

' s morgens een gezelsschapsspelletje gedaan met Jamie en gezwommen bij het appartement.

Rond de middag naar het standbeeld van
    Onze-Lieve-Vrouw van Loreto, de patroonheilige van de stad Primošten, gaan kijken. Dit 17-meter hoog standbeeld van de Onze-Lieve-Vrouw staat op de top van een 170-meter hoge heuvel, van waaruit ze waakt over Primošten. Tevens een prachtig uitzicht over de stad en verschillende eilanden.

Ook een heel leuk terras gevonden waar we lekker iets konden drinken aangezien het alweer heel vroeg warm was.

Daarna onderaan de berg een grindweg ingeslagen naar een leuk baaitje met een kiezelstrand en wat rotsen.
    Wederom een mooi uitzicht met de stad primosten voor ons en de zeilbootjes in het water.

In de rotsen zaten wat krabbetjes die Jamie had gevangen en ook leuk kunnen snorkelen.
    Wat grotere vissen, zee egels en slangetjes kunnen bewonderen.

Daarna naar het stadje zelf gegaan en het centrum met de kleine straatjes gaan bekijken.
    Met een lekker ijsje naar de top gewandeld waar het kerkje staat.

Daarna gegeten bij een mediterraans restaurant, met zeer lekkere vis papillot, truffel gnocchies en Jamie een beef en kalkoen spies.

Weer een leuke relaxte dag om onze vakantie in Dalmatie af te sluiten.
    Morgenvroeg vertrekken voor een rit van 2,5u om de Plitvice meren te gaan bekijken.