Plitvice Nationaal Park

July 18, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 28 °C

Vanmorgen vroeg opgestaan, alles in de auto geladen waarna de eigenaresse arriveerde.
    Leuk aandenken ontvangen in de vorm van een magneetje.

Daarna vertrokken naar Plitvice Nationaal Park.
    Een rit van 2,5u. We hadden online kaartjes gekocht voor inkom tussen 11 en 12 en we arriveerden mooi op tijd, om 10.30u.

Wat een zalig weer, 25 graden dus perfect voor een rondwandeling in het park en even een verademing na de 35 graden van afgelopen dagen.

We hadden gekozen voor route B: 4 km wandelen, boot en treintje. Dit zou 3-4 uren in beslag nemen.

Prachtig park met houten paden, meerder watervallen en prachtige blauwe meren.

In het midden van het park een grote open plaats met allemaal bankjes en verschillende restaurants. Daar een broodje worst gegeten en een lekkere koffie gedronken. Wel redelijk druk en half uurtje moeten wachten.

Toen een stukje met de boot. Ook redelijk druk maar ging heel vlot.

Na een stuk wandelen een soort trein genomen naar de uitgang.

Al met al een heel mooi park en weer een item van de bucketlist af kunnen strepen.

Ons volgende appartement was maar 20 min rijden. Daarbij ligt een lekker hamburger restaurant wat we wel zien zitten voor vandaag.

Morgen vertrekken we naar Istrie waar we een paar dagen zullen verblijven. Onze laatste bestemming in Kroatië.