Rastoke & Rovinj

July 19, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 32 °C

Op 15 min vanuit het hotel naar een klein authentiek dorpje genaamd Rastoke gereden.
    Een dorpje met watermolens en watervallen tussen de houten huisjes, als in een sprookje.

Boven de waterval was een klein cafeetje en daar lekker in de schaduw een koffietje gedronken. Peter ook weer een mooi drone filmpje kunnen maken.

Daarna vertrokken voor een rit van 3u naar onze volgende bestemming Rovinj in Istrie.
    Het eerste stuk was een bergweg van een uur met het betere bochtenwerk. Jamie is er zelfs de eerste keer wagenziek van geworden. Daarom even in de passagierszetel gezet waarna het beter ging. Ook nog een hert gezien en een aantal huizen met kogelgaten als overblijfsel van de oorlog.

Namiddag aangekomen in het appartement in Rovinj. Heel mooi appartement, nieuw en modern.

Wat een hitte hier, vanuit de auto stap je in de sauna dus namiddag gewoon in het appartement gebleven.

Rond 18u even de stad gaan verkennen. Leuk stadje met kleine smalle straatjes en winkels en restaurants. Wel heel erg druk en toeristisch. Alle restaurants die we wilden bezoeken waren vol dus noodgedwongen ergens anders gaan zitten en ja hoor, viel natuurlijk tegen. De vis dreef in de olijfolie, het was allemaal op een bord gekwakt en het was een grote chaos. Jammer...

Dan maar nog ff naar de kaufland voor iets kleins en voor het ontbijt morgen. Och ja, we weten dus voor morgen dat we zeker moeten reserveren.