Rovinj - Dag 2

July 20, 2022 in Croatia ⋅ ☀️ 30 °C

Vandaag weer een dagje chillen. 's morgens lekker spek en ei gegeten.

Rond 11u vertrokken naar Zlatni Rat oftewel Golden Cape. Heel mooi strand met erlangs allemaal bomen voor lekker veel schaduw met dit warme weer. Er is vandaag ook een lekker briesje wat het aangenaam maakt.

Ons eerste plekje op een rots. Weer veel krabbetjes gezien. Daarna nog eens snorkelen om te zien of we nog wat mooie vissen kunnen spotten maar vandaag lijken het vooral kwallen te zijn, waaaah. Heel veel kleintjes, maar ook twee supergrote. Niet zo ideaal dus maar wel indrukwekkend om te zien.

Tussendoor nog een spelletje beachball met Jamie in het park onder de bomen.

Namiddag als we honger krijgen steken we de kaap over door het bos naar de andere kant. Hopelijk hier geen kwallen?
    Daar vinden we een mooi strand met witte stenen precies tegenover een leuk restaurantje.
    Ook een leuke pier met houten planken die de zee ingaat.

Nu eerst wat eten. Ze hebben alleen koude gerechten aangezien er een probleem blijkt met het gas, dus bestellen we een aantal koude voorgerechten om te delen. Heel lekker.
    Als afsluiter voor Jamie een stukje cheesecake, mmmh.

Na het eten wil Jamie van de pier springen, zie filmpje. We zien echter na een paar keer weer heel veel kleine kwallen en een grote, ook op een filmpje te zien.

Peter is ondertussen een drone filmpje aan het maken en wordt aangesproken door een jongen die niet wil dat zijn vriendin gefilmt wordt die blijkbaar topless op het strand ligt 🤣 Hij eist om het film materiaal te zien en beweert dat het in Kroatië niet toegestaan is om met een drone te filmen. We maken ons maar uit de voeten om verdere discussie te voorkomen.

Als we terug aan de andere kant komen willen we nog een laatste keer in de zee gaan, echter bij het zien van de kwallen besluiten we er maar een einde aan te maken en lekker terug te gaan naar het appartement.

Heerlijk zelfgemaakte spaghetti bolognaise gegeten met veel groentjes. Yummie.