Fiskmassage och nytt boende i Phuket

November 7, 2013 in Thailand ⋅ ☁️ 27 °C

Vår dag började med frukost och ett dopp i det blå. Vi hade inte tid att stanna någon längre stund på stranden för vi skulle checka ut och byta boende. Vårt nya boende Third Street Guesthouse (130 per person och natt) visade sig vara en riktig pärla beläget vid Kata Beach. Fint rum som gick i grått och brunt, trevlig personal och nära till både strand och shopping. Supermysigt! Vi passade på att fråga receptionisten om hur vi lättast skulle ta oss till Soi Dog Foundation följande dag och han var verkligen något extra med sina gester och skratt.

Vi åt lunch på en trevlig och lite lyxig restaurang och fortsatte sedan vår promenad till stranden och hamnade tillslut på ett fiskspa. Som det kittlades, Uffe skrattade som aldrig förr! För 15 minuter betalade vi 20 kronor, ett kap om man jämför vad det kostar i Sverige.

Efter någon öl på rummet gick vi ner till marknaden. Uffe hittade en snygg klocka och jag ett armband. Till middag åt vi indiskt och vi var mer än nöjda när vi med fulla magar tackade servitören. Palak Panner är verkligen mumsigt! Om man jämför matpriserna i Thailand så är Phuket absolut dyrast. Stranden och vattnet var inget wow som vi hade trott. Nästa gång vi besöker Thailand hoppar vi det försvenskade Phuket och går direkt på guldklimparna som Koh Lipe. Innan vi gick hem till vårt mysiga rum kikade vi på ladyboys och letade efter djurmat. Imorgon ska vi be vår chaufför stanna till vid en djuraffär så vi kan köpa storpack.

Vi ser fram emot en underbar dag imorgon på djurhemmet.

Kramar