Hello, Montenegro!

May 30, 2016 in Montenegro ⋅ ⛅ 25 °C

Toen wij voor het eerst aan onze vrienden en familie hebben verteld dat wij naar Montenegro op vakantie gaan, reageerden ze allemaal erg verbaasd met een grote "WAAR???" Dat mensen tegenwoordig naar Afrika en Australia gaan, is het niet meer verbazingwekkend genoeg. 😂

Montenegro ligt in Zuidoost-Europe aan de Adriatische Zee en grenzend aan Kroatië, Bosnië, Servie en Albanie. Montenegro betekent "zwarte berg". Het land is nog niet ontdekt door de toeristen!
    Alles start hier pas: eerste toeristen komen binnen, gebouwen worden gebouwd, stranden schoongemaakt en etc.

Wij hebben een goede vlucht gehad. Een beetje vertraging, turbulentie en drukte. Alles hoort bij het reizen! Ik vind het zo heerlijk, Rik haat het. Gelukkig maken wij het samen gezellig! Ik heb twee keer koffie gemorst: in Schiphol op de vloer en in de vliegtuig op mijn benen. Rik herinnerde zich toen dat hij zijn zwembroek thuis is vergeten. 😝

Veilig in Tivat geland met de tussenstop in Ohrid (Macedonie). Een blonde TUI dude met een coole surfer look heeft ons snel in een bus gepropt en naar Budva gebracht. Niet alles liep vlekkenloos, want wij moesten de laatste paar honderd meters naar het hotel lopen terwijl onze bagage met een mini busje werd gebracht. Wij wisten trouwens niet zeker of onze koffers richting hotel of met die schauffer mee naar huis gingen...

Uiteindelijk hebben wij ons hotel gevonden. En... een kamer met een uitzicht naar zee..... Oh nee, naar een muur, zogenaamd "mountain view" gekregen. En weer naar de receptie om uit te leggen dat wij echt wel een kamer met zeezicht hadden geboekt. Na de lunch was alles rechtgezet en wij zaten rond 15 uur samen met die blonde TUI dude aan tafel onze avontuurlijke excursies aan het kiezen. Gekozen, betaald, handjes geschud, laatste tips gekregen en poef wij waren weer alleen gelaten. Rust, mooi uitzicht, lekker ruikende zee. 100% vakantie en romantiek. Want oh wat mooi is Budva by night!

💋
    Siem