Exploring Budva

May 31, 2016 in Montenegro ⋅ ⛅ 24 °C

Budva is een van de meest mondaine steden aan de Montenegrijnse kust. De rivièra van Budva staat bekend om zijn wijde baaien met zandstranden. Het autovrije oude stadsgedeelte is omringd door een stadsmuur, die in de middeleeuwen door de Venetianen werd gebouwd. Binnen de stadspoorten vindt je talrijke pittoreske straatjes met knusse winkeltjes en cafeetjes.

Wij zaten op een leuk terrasje genaamd 'Caspar' waar je lekkere tapas en smoothies kan bestellen. Luisterend naar jazzachtige muziek zaten wij relaxed in de schaduw van een huge dennenboom met een koud drankje. Er liepen schattige, best wel smalle katten rond en keken wat er onder de tafels te vinden was. Zo lief zou je zeggen... Tot je iets te eten op tafel krijgt en dan worden die schattige poesjes gemene leden van de beroemde Budva kattenmaffia. Dan moet je super scherp in de gaten houden waar die gemenerikken uithangen en het eten snel in je mond proppen voordat ze het stellen. Want die ninja's zijn mega snel aan het rondrennen en toch blijven ze je lief aankijken terwijl ze je eten stelen.

Door de katten zaten wij wat minder relaxed te genieten en toen keken wij naar onze armen. Oh, Goden! Wij waren bijna Zwarte Pieten geworden door de leuning van de stoelen die afgeven. Zwart! Tot aan de ellenbogen! Rik bleef de tapas bewaken, terwijl ik de verf van mijn armen moeizaam probeerde af te wassen. En toen wisselden wij van dienst.

De old town is echt prachtig! Let vooral op de mooie architectuur. 'Citadela' is het hoogste punt van Budva waar je super mooi uitzicht van de omgeving hebt. Verder kan je lekker chillen bij 'Ice Club MB' met heerlijke homemade icethee of een ijsje. Je kan er in de schaduw zitten op een schommelstoel. En ja, je zal de schaduw zoeken, want +27C hier betekent hot, hot, hot. Smeer je je goed in, anders word je een Roodneusje.

💋
    Siem