Hotel Avala

June 1, 2016 in Montenegro ⋅ 🌧 17 °C

Ons hotel staat op een schitterende locatie, namelijk helemaal aan zee. Het is rustig hier, geen verkeer of luidruchtige toeristen. Het hotel Avala was het tweede hotel gebouwd in Budva aldus die blonde TUI dude Johnno. Het ziet er groot en modern uit. Heel donker van binnen: massief hout en zwartkleurige muren. Een groot contrast met buiten waar alles licht en kleurrijk is. Als je in de gang loopt, gaat het licht niet overal aan. Voor 10 sec voel je je als een mol: rond en blind. 😂

Afgelopen jaren zijn wij verwend geworden door de luxe van diverse hotels in vorige bestemmingen. Wij hebben eerlijk gezegd veel verwacht van een hotel met 4,5 sterretjes dat zo top in de reiscatalogus eruit zag.
    Na ons mini incidentje met de verkeerde kamer hadden wij het gevoel dat er nog meer verrassingen op ons te wachten staan. Kleine dingen zoals geen koffie of thee in de kamer, wat scheve lampen, geen pen, dikke en harde handdoeken verpesten onze stemming niet snel.

Met zijn tweetjes douchen is niet handig, want dan overstroomt de vloer in de badkamer. Wel een groot en relaxt bad! Onze billen moeten ook even wennen aan een vierkante wc pot. Verder lijkt alles te werken en ziet er goed uit, maar de afwerking van de kamers mist een en ander.

Als je in het Engels wat aan de obers vraagt, raken ze in paniek. Dan doe ik het maar uit noodzaak in het Russisch. Ze hebben het hier niet alles onder controle: vergeten tafels op te ruimen of orders op te nemen, soms mis je een vork of servet, soms ruimen ze te snel
    op en nemen je glas wijn mee als je even weg bent. Je hebt twee keuzes: wachten en ergeren aan hun gedrag of alles zelf doen. Wij zouden die twee sterretjes van 4,5 moeten krijgen, want wij regelen veel zelf. 😂

Het eten is wat vlak en weinig diversiteit. In de lounge ruimte krijg je wel betere koffie dan in het restaurant, maar het zit allemaal niet in 'all-inclusive'. Wij voelen ons ook niet zo bijzonder in het zonnetje gezet met de 'all inclusive', want er zit meer exclusief dan andersom.

Kortom: het Avala hotel in Budva is net als het echte leven: je moet er hard voor werken om wat te kunnen bereiken. 😅🍸

P.s. Energy Clinic was bijzonder goed. Wij zijn dankbaar voor een zacht huidje en ontspannen spieren.

💋
    Siem