Cusco efter Salkantay og Machu Picchu

August 3, 2016 in Peru ⋅ ⛅ 29 °C

Det viste sig at Machu Picchu er lig med trapper, og mange af dem. En stigning på 400 meter fra klokken 5 om morgenen førte os til indgangen, hvor vi fik en kort guidet rundtur. Derefter hikede vi Machu Picchu Mountain, som var endnu 700 meter op - nogle steder så stejlt at vi måtte klatre på alle fire. Udsigten derfra var helt fantastisk. Fordi vi ikke havde ondt nok endnu valgte vi også lige at rende op og se byen fra Sun Gate, hvorefter vi fik gået lidt rundt i ruinerne og taget lama selfies. Vi ramte Cusco igen klokken 23 og smed os direkte i sengen..
    Vi var i en rigtig god gruppe med folk fra hele verden, men havde desværre et par uheldige oplevelser med vores guides attitude. Dette havde vi skrevet om i et evalueringspapir, hvilket gjorde at turarrangøren kontaktede os for at høre mere. Lang historie kort så har vi fået refunderet det fulde beløb for turen - 380 $ per mand, så det er rigtig godt! :-)

Vi har halvanden dag tilbage i Cusco, så tager vi bussen til Lima, overnatter og så med flyet hjemad.