South Africa
Sani Pass

Here you’ll find travel reports about Sani Pass. Discover travel destinations in South Africa of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

May 7, 2018 in South Africa ⋅ 🌙 15 °C

Sehr entspannt simmer hüt Morge uf dr Guest Farm ufgwacht. D Bsitzerin Linky het eus verzellt as vor zwei Wuche en andere Gast über die lang Dirt Road zuechegfahre isch, wohlverstande mimne 4WD, der heig aber ufem Weg en Pneu verlore... euse Corolla isch halt en Survivor mime exzellente Fahrer :)
    Derna simmer scho gli wiiter in Norde gfahre, Richtig Drakensberge. Wieder sehr schöni hügligi Graslandschafte mit gschwungene Strasse und verstreute Dörfer.
    I dr Nöchi vu Underberg lit de Sani Pass wo vu Südafrika uf Lesotho füehrt, leider au nur 4WD tauglich. Trotzdem simmer so wit euse Corolla eus treit het der Pass duruf und sind mit schöne Ussichte uf die Dracheberg belohnt worde. Ufem Weg zrugg is Tal hemmer en schöni Lodge mit Golfplatz entdeckt und sind ga frage öb si nu Platz heiged. Churzerhand het sich die Rezeptionistin uf fascht 50% Discount iglah und so logieremer hüt mit Blick ufd Usläufer vu de Drakensberge mit integriertem 18-Loch Golfplatz.*

Drakensberg og Road trip

April 1, 2017 in South Africa ⋅ ☀️ 18 °C

Vi stod op til den smukkeste udsigt i Drakensberg bjergene. Vi var ankommet efter mørkets frembrud dagen før, så vi vidste ikke helt, hvordan der så ud.
    Vi havde sovet fint i vores lille runde hytte, og nu var det tid til at få morgenmad og planlægge dagens vandretur. Vi ville gerne have været en tur til Lesotho, da vi var meget tæt på grænsen, men tur-operatøren planlagde kun hele dagsture, og så lang tid havde vi ikke. Det ville være umuligt at køre derop i vores lejebil, da de dårlige og stejle veje krævede en firehjulstrækker.
    Vi valgte i stedet at tage en 10 km vandretur i bjergene. Det er et virkelig smukt område og vi var heldige og se nogle aber i græsset. Tilbage på vandrehjemmet bookede vi næste nat, vi fik os et bad og så skulle vi køre over 500 km for at komme ud til kysten igen. Vi skulle overnatte i en by der hedder East London.
    Køreturen var dræbende lang og flere gange måtte vi stoppe for køer eller geder, selvom vi kørte på en hovedvej. Endelig efter 300 km mødte vi den første Mc Donald's og så havde den ikke engang iskaffe. Det var skuffende. Der var ellers ikke de store stop på turen, målet var bare at nå så langt som muligt.
    Generelt stod der mange blaffere i vejkanten. Udover at det er frarådet at tage dem op, havde vi heller ikke plads på bagsædet for vasketøj, vand, affald mm. Vi var fremme ved vores hotel ved 20-tiden.
    Dagen får 3 stjerner ud af 5.
    Road trip: 536 km på dagen - 2.779 km i alt.