Spain
Embid

• Jul6

Route 210

July 6, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 27 °C

Het laatste stuk de CM 210 ( Castilla la Mancha) en begonnen ooit als 202 in Navarra . Een toeristische weg, soms smal bij de Monesterio, verder goed 2 rijstroken breed.
    Waar de afstand tussen twee restaurants, 50 kmtr is, en je dan 3 auto's tegen komt. Een heerlijke weg om te rijden. Met heel verschillende landschappen, van wijds agrarisch tot diepe beboste kloven. Met onverwacht een klein dorp, als Campillo de Aragon, zelfs te klein voor een restaurant.
    Route 210 een aanrader en de foto's doen er geen recht aan.

• Jul6

Camping Cuenca : hoe je drank koelt

July 6, 2019 in Spain ⋅ ⛅ 23 °C

Misschien 12 kmtr van de stad, een zeer grote camping maar met genoeg plek voor ons tentje. Veel Spanjaarden die genieten van de BBQ mogelijkheden. En wij van een pilsje. Het is per slot weekend 👍
    De camping heeft veel schaduw door de grote bomen en is zowel overdag als 's nachts koel. Vannacht waren wij blij met onze warme slaapzakken.
    Je ziet veel luxe tenten en bijtenten. Vaak zijn het speciale kooktenten met gascomfoor, koelkastje en zo. De plekken zijn groot.
    Maar er zijn ook nadelen: onpersoonlijk, voorzieningen wel redelijk schoon maar het toiletpapier is snel op. Veel deuren van toiletten en douches sluiten niet.
    Niet echt aan te bevelen dus. Maar we benutten met plezier de irrigatie van de bomen voor het koelen van Onze dranken.
    De andere ochtend voor we naar Cuenca gingen werd eerst het resterende zand van Bardenas eraf gespoten.

Embid