Spain
Pechina

• Gabo de Gata Nationalpark

April 9 in Spain ⋅ 🌙 15 °C

Der Wind hat sich verzogen, die Nacht war ruhig. Wir starten heute in San Jose und fahren 40km durch den Nationalpark Gabo de Gata, der bekannteste Strand ist der "Dune de Monsul". Hier machen wir einen kleinen Strandspaziergang und lassen die Drohne steigen. Zum baden ist es mir noch ein bisschen zu kalt. Die Aussichten auf die Buchten im Nationalpark sind wunderschön. Heute waren es wieder 640Hm und 64km bis nach Almeria.Read more

Rain in Spain

March 24 in Spain ⋅ ☁️ 23 °C

De onrust wint t van de wens om nog een paar dagen langer in de rambla (rivierbedding) aan zee te staan. Het is goed toeven hier: S Ochtends uit bed het heldere azuurblauwe water in, douchen bij t pompje aan t strand, cafeetjes en een Spar op loopafstand aan de stille boulevard, mooie natuur rondom. De batterij meter (huishoudaccu's mn nodig voor de koelkast) is echter gezakt naar 60%, en dat nadert de kritische grens van 50%, daar moeten we boven blijven om de accu'sniet te beschadigen.. De zon schijnt niet, dus Cato moet rijden om de accu's weer via de motor op te laden. We rijden richting Almeria, ca 200 km verder, een kustplaats met ruim 30,000 ha plastic kassen, vnl tomaten en paprika's. Eens een tuinderszoon, altijd...

De tolweg AP-7 is rustig en mooi. Na een uur slaan we af om door natuurpark Cabo de Gata langs de kust te rijden en stoppen voor koffie en lunch in Agua Amarga, een toeristisch dorpje met hagelwitte huizen en een mooi zandstrand ingeklemd tussen kalkstenen rotsen. Er waait een frisse wind, de zee is wild en de zon laat t afweten. Toch is het druk, veel gezinnen met jonge kinderen in dikke truien, terrasjes vol, komende week is de paasvakantie in Spanje, iedereen op pad. Dat blijkt ook uit de volle campings - "estamos completos", geen plek. Cato wil eigenlijk aan de stekker, want tijdens t rijden laden de accu's toch geen Amperes bij. Uhm...Volgens Google is de slimme dynamo van de euro5 motor het probleem. Eenmaal thuis met onze garagevriend Rogier maar eens overleggen of hier iets op t verzinnen valt. Voor nu gewoon vertrouwen op genoeg zon. Dat valt vandaag tegen. We vinden een nieuw aangelegd, vrijwel leeg camperterrein boven Almeria, geen stroom wel warme douche. En goed omheind met een ijzeren hek, het roept ern bijna onbedwingbare neiging tot ontsnappen op. Dan begint t te regenen, de natuur en boeren blij, wij eigenlijk ook - goed excuus om ons boek te lezen. Morgen de stad.

Pechina