Spanje

Reizigers in deze plaats
    • Dag 65

La Pobla de Segur

18 augustus 2021, Spanje ⋅ ☀️ 29 °C

Dat was me het tochtje wel vandaag. Twee keer zijn we een pas overgegaan. De eerste pas, Puerto de Bonansa (1380 meter hoog) ging via smalle weggetjes, donkere tunneltjes in de rotsen uit gehouwen en veel kronkelweggetjes naar boven. Zo nu en dan kwamen we een fietser tegen. Ik heb respect voor die mensen. Ongelooflijk wat een prestatie.

Na onze koffie pauze weer verder. Op naar de volgende pas. Onderaan stond een bord dat de pas open was. Dat was alweer mooi meegenomen 😉 ons kennende van de vorige keer op weg naar Spanje in de dichte mist 😁

Nu de Port de la Creu (1335 meter hoog) en weer gingen we via de steile weggetjes met vooral korte bochten omhoog.

Na 116 km gereden te hebben komen we dan aan op onze CP in Pobla de Segur. Het is een klein plaatsje en heeft ongeveer 3000 inwoners en 3 hotels. Het plaatsje ligt in de Catalaanse Pyreneeën en is op één na de grootste stad in deze regio, kun je nagaan. Het ligt op 528 meter hoogte.
      Meer informatie

U kunt deze plaats misschien wel onder de volgende namen::

Río Noguera Pallaresa, Rio Noguera Pallaresa

Doe mee met ons: