Sweden
Sickla Park

Låååång dags färd….

April 12 in Sweden ⋅ ☁️ 10 °C

En otroligt lååång dag! Det blir det när väckarklockan ringer 03:00. En första frukost en timme senare och sedan taxi till Arlanda.

Positivt - Arlanda har byggt om/till och moderniserat och att komma igenom alla kontroller gick nu snabbt och smidigt.

Det negativa var att vi fick gå och gå och gå för att komma till vår gate. Eftersom vårt resmål ligger utanför EU så krävs en extra passkontroll och det är troligen därför vår flight avgick från den allra bortersta piren.

Fint flygväder men när vi var på väg ner mot Heathrow hände något som var oroande. Planet låg i en högersväng och plötsligt gjorde planet en rejäl vingtippning åt höger för att genast göra en likadan åt vänster. Efter ytterligare en vingtippning åt höger och en åt vänster var vi i balans igen. Många blev skärrade men vi kunde sedan dra en lättnadens suck. Det kom ingen kommentar från piloten vilket var märkligt eftersom han hade varit rätt snackesalig tidigare. Han kanske också hade blivit rädd.

Reseledaren mötte oss och det blev en lång bussresa till vårt hotell som ligger nära Towern.

Promenad för oss själva med pubbesök för sen lunch och sedan beskådade vi Towern.

Gemensam middag på kvällen vid en plats med vatten och en massa hästar.

Sickla Park