Hanoi

October 26, 2018 in Vietnam ⋅ 🌧 27 °C

Eerste indruk van Vietnam, Hanoi:

Een eerste indruk als je op de straten van Hanoi belandt; brommers, brommers en nog eens brommers. Overal waar je gaat, heersen brommers over de straten van Hanoi. Veel getoeter op straat, vooral op toeristen die voor de eerste keer in hun leven in Azië vertoeven (lees Tat & Steven). Voetpaden zijn amper begaanbaar omdat deze ingenomen zijn als parking voor brommers of door verkopers/eetkraampjes.

Na het slalommen tussen het verkeer onder de knie te hebben, wandel je van de ene geur in de andere. De ene al aangenamer dan de andere.

Uiteraard werden er vandaag ook wat lokale heerlijkheden geproefd. Startend met het nationale gerecht pho bo, gevolgd door een lokaal biertje. Later waagden we ons aan wat streetfood (dumpling en scampi op een stokje) op de avondmarkt en afsluitend hadden we nog een lekker broodje met een sapje en Vietnamese koffie. Heerlijk!

Maar na een dagje Hanoi te beleven voorafgegaan door amper enkele uren slaap, ben je blij als je je kan neerploffen in bed.

Aah en als een groepje Aziatische meisjes je vraagt "picture please", dan bedoelen ze niet een foto nemen, maar kom mee op de foto!