• Day 13

My Son

November 6, 2018 in Vietnam ⋅ ⛅ 29 °C

Om onze laatste dag in Hoi An door te brengen, besloten we om met een tour naar My Son sanctuary te gaan. Deze plek ligt op zo’n 25 km van Hoi An. Het gaat om restanten van oude tempels van het hindoeïsme en boeddhisme. Deze werden door de Amerikanen zwaar gebombardeerd en beschadigd. Dit omdat er zich strijders van de vietcong verscholen hielden.
    Het is tegen onze gewoonte om met een grote tour mee te gaan maar omdat het onze laatste dag hier is, leek dit de beste manier. Ondanks dat we dit niet graag doen, viel het best mee. We hadden graag wat extra vrije tijd gehad om zelf wat de tempels te verkennen. Ook de uitleg duurde soms wat lang. Maar we zagen leuke dingen en de uitleg was soms ook interessant. We kwamen met de boot terug en kregen hier een lunch op. We konden hier wat uitrusten en van het zicht op de oevers genieten.

Nu genieten we op een terrasje van een lokaal biertje en vanavond kookt onze gastvrouw een diner voor ons om samen te eten en te babbelen.