Angkor Wat

November 14, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 27 °C

Na een korte nacht, maar goed geslapen te hebben op de nachtbus, kwamen we aan in Siem Reap rond 6u. We checkten in in ons hotel en vlogen er direct in. Met de fiets, de een al wat meer brikkabrak dan de ander, trokken we richting het Angkor Wat complex. Een omtoer langs de ticketverkoop en we konden starten aan de grote toer met de verdere gelegen tempels. In totaal bezochten we vier tempels. De eerste was East Mebon, deze deed ons wat denken aan My Son. Easy Mebon samen met de tweede Ta Som waren de kleinere en 'jongere' van de tempels. Ta Som deed ons versteld staan met een prachtige toegangspoort. Als derde bezochten we Neak Pean. De was voornamelijk een tempeltoren omringt door water. Maar de tempel zelf was ook omringt door een prachtig landschap van water. Hier zwommen de buffels in het water om van de waterplanten te smullen. Voor we aan de laatste tempel van de dag begonnen, besloten we te lunchen. Met een verse kokosnoot in de hand lag Tatjana te snurken in een hangmat.

Preah Khan, de laatste tempel van de dag, vonden we groot en na wat rondlopen waren we voor een seconde even de weg kwijt, even misgeoriënteerd. Ook deze tempel was prachtig maar de hitte had ons afgemat. Tijd om weer naar het hotel te gaan.

We dachten dat Preah Khan al groot was maar morgen staan Angkor Wat en het immense Angkor Thom op het programma.