Angkor Wat - dag 3

November 17, 2018 in Cambodia ⋅ ⛅ 33 °C

Laatste dag Angkor Wat. We zijn heel blij dat we het gedaan hebben. Maar ook dat het gedaan is. Morgen zoeken we wat meer rust en natuur op, weg van de massa toeristen.

Nog een laatste keer op onze trouwe knol van ijzer kruipen, de benen en poep pijnigen om nog wat prachtige tempels te bewonderen.

We deden vandaag de kleine toer. Eerste stop Prasat Kravan, een kleinere tempel maar mooie beeltenissen op de wanden en er lag ook een hond die wat schaduw opzocht. Een voorbode van wat ons te wachten stond. De temperatuur lag nog wat hoger dan de afgelopen dagen en de vermoeidheid eiste zijn tol. Na een bezoekje aan Banteay Kdei en een ‘terras’ met zicht op een meer, Srah Srang stonden we al weer te zweten en te puffen. In de schaduw, een lekkere verse kokosnoot drinken, kan zo deugd doen! En er zit vrij veel in. Met herwonnen energie terug op de fiets gekropen en de volgende tempel bezocht. Ta Prohm staat erom gekend dat het heroverd is door de jungle. Het is dan ook de tempel die voorkomt in een Indiana Jones film. Er zijn inderdaad veel bomen die door en op de muren van de tempel zijn gegroeid. Maar de tempel is voor het toerisme zeer jungle-vrije gemaakt. Spijtig ...
    Tijd om snel te eten en de volgende tempel te bezoeken. Ta Keo is niet heel groot maar we hebben er wel onze hoogtemeters op gemaakt. Steile en kleine trappen leiden ons naar de top. Terwijl de zon nog steeds op ons brandt, zoeken we schaduw op om even uit te rusten. Met nog twee kleine tempels, Thommamom en Chau Say Thevoda, op de terugweg zijn we voor even verlost van tempels.

We springen nog binnen bij Apopo (op aanraden van Annelies ;)), een ontmijningsdienst dat gebruikt maakt van ratten. Deze ratten worden getraind in Morogoro, Tanzania waar Tat zat voor haar thesis. We kregen een rondleiding en een demonstratie hoe de ratten de springstoffen opsporen. Zeer interssant!

Nog een laatste maal eten in Stevens favoriet lokaal restootje en smullen van een heerlijke pad thai.