Inle Lake

December 15, 2018 in Myanmar ⋅ ☀️ 25 °C

Om 6u deze ochtend kwamen we aan in Inle Lake of eigenlijk beter gezegd Nyaung Shwe. Zo heet het dorpje waar we verblijven. Het ligt vlak bij het meer. We werden warm onthaald, er stonden een tiental personen klaar om hun slag te halen bij de verse lading toeristen. We moesten er niks van weten. Als we net van een bus komen terwijl we niet zoveel geslapen hebben, moeten ze ons wat met rust laten. 😄

Toegekomen in ons hotel mochten we onmiddellijk naar onze kamer. Dus wij terug naar bed en nog wat slapen. De bus mag dan VIP zijn maar erg goed slapen doen we niet op een nachtbus. Verder hebben we het stadje zelf wat verkend. Veel valt er hier echter niet te bezoeken. Een tempel(s) en een marktje, meer is er eigenlijk niet. We hebben nog wat rondgelopen en zagen vrij veel monniken. Het valt op dat er in Myanmar meer monniken zijn dan de vorige landen die de bezochten. ‘S middags aten we lekker lokaal, een Myanmarese curry waar we veel bijgerechten bij kregen. Deze waren allemaal zeer intens van smaak. Het was zeer lekker, maar ook zout. ‘S avond aten we ook lokale gerechten met een gebakken vis uit het Inle meer en ribbetjes curry op Inles wijze. Jullie kunnen wel raden wie wat genomen heeft. 😋