• Day 57

Inle lake -> Kalaw trekking - dag 3

December 20, 2018 in Myanmar ⋅ ☀️ 21 °C

Dag 3 van onze trekking en meteen ook onze laatste dag. Het weer was sterk opgeklaard tegenover gisteren. De zon lachte ons toe net als ons ontbijt. We kregen rijst met groentjes en een spiegelei. Daarbij kregen we nog cake, een soort zoete sandwich, mandarijntjes en appels. We konden ons dus goed volproppen en dat deden we ook.

Het vervolg van de trek was door het dorpje en dan terug door de akkers. We bereikten een volgend dorpje en hier was een grot die we konden bezoeken. De grot stond vol boeddha beelden. Grote buddha's, kleine buddha's, witte buddha's, gouden buddha's, teveel buddha's om te tellen. De grot was een soort tunnel en op sommige plekken waren er kleine of grotere altaars gebouwd met wederom buddha's. Het was leuk om te zien, maar niet per se ons ding.

Na de grot wandelden we verder. De route was wat glibberig geworden door de regen van gisteren. Gelukkig zijn we er zonder valpartijen door geraakt. Op deze weg kwamen we ook enkele groepen tegen die de trekking in omgekeerde richting deden. Dit is een meer populaire route omdat die voornamelijk naar beneden is 😁

Na een tijdje veranderde het landschap van akkerland naar naaldbos. Hier was het koeler en het was een aangenamere temperatuur. Dit was ook een mooie omgeving om in te stappen. Soms verdwenen de bomen en zagen we de beboste bergen. Het was een totaal ander zicht dan de voorbije dagen. De trek op zich was langer dan de voorbije dagen. Het eindpunt was Kalaw en dat gingen we tegen de middag bereiken. Uiteindelijk was het 13u voordat we op ons hotel waren. Blijkbaar lag ons hotel toch wat verder dan gedacht en dan nog eens op een heuvel. Helemaal kapot zijn we op ons bed neergeploft. We hadden 15,3 km gestapt, bijna evenveel als gisteren.

Na een lekkere warme douche hadden we terug wat moed en energie om eten te zoeken. We vonden een Nepalees restaurant dat lekkere curry serveerde. Ze hadden ook lekkere Nepalese thee, een krachtige kruidenmengeling. Tat dronk ook nog een Lassi, dit is een soort yoghurt drank dat veel gedronken wordt in India en omstreken. Na ons lekker maal keerden we terug naar ons hotel om de volgende dagen wat boor te bereiden. Zo nemen we morgen al de bus naar de volgende stad, Mandalay.