Bagan - dag 2

December 27, 2018 in Myanmar ⋅ 🌙 19 °C

Deze ochtend ging onze wekker om 6u30, maar we geraakte niet direct uit ons bed. Dit was de eerste keer dat we moeite hadden met opstaan.

We huurden een e-bike van het hotel. Dit is eigenlijk een elektrische scooter. We besloten om één voor ons twee te nemen zodat Tat de weg op haar gsm kon volgen en Steven kon sturen. Eerst testte Steven de scooter, want hij had dit nog nooit gedaan. Eerst was het wat onwennig en gewoon worden, maar na een tijdje begonnen we er echt van te genieten.

Bagan is een hele grote archeologische site met duizende tempels. De afstanden zijn groot, daarom namen we de e-bike. Al gauw zagen we tempels langs de weg verschijnen. Omdat er zoveel tempels zijn hadden we een selectie gemaakt. Zo zijn we de best bewaarde tempel gaan bezoeken, de hoogste, de breedste, degene met de mooiste mozaïeken, degene met een mooi uitzicht en dan nog vele andere tempels. Vele tempels en pagoda's konden beklommen worden vroeger, maar na de laatste aardbeving in 2017 zijn de tempels onstabiel geworden en is het verboden om de tempels te beklimmen. Dit vonden we heel jammer, omdat je juist vanuit de hoogte het mooiste zicht had over de tempels. We vonden wel een nieuw aangemaakt kijkpunt en dit gaf ons wel een mooi overzicht.

We sloten de dag af met naar een tempel te gaan waarbij je nog wel een verdieping naar omhoog kon, om daar naar de zonsondergang te kijken. Dit was natuurlijk weer prachtig.

Wi-Fi is ontzettend slecht in ons hotel, dus de updates zullen wat met vertraging komen. Momenteel zullen we het ook zonder foto's doen.