Ubud - dag 5

February 1, 2019 in Indonesia ⋅ ⛅ 26 °C

Deze voormiddag deden we wat kleine boodschappen en daarna begonnen we aan een wandeling. Na de regen van gisteren was de zon terug gekeerd en ze was moordend. Het hielp dan ook niet dat we iets voor de middag aan deze wandeling begonnen. Maar het landschap was best mooi. Het wandelpad bevond zich op de rug van een helling. Langs beide kanten ging het steil naar beneden om daarna weer steil naar omhoog te gaan. De helling aan de overkant stond vol met palmbomen en andere tropische planten. Naast het pad stonden lange grassen die blijkbaar geoogst werden door de lokale mensen. Best wel indrukwekkend want de grassen stonden ook op plekken waar het stijl naar beneden was. Na een tijdje verdween de natuur en bevonden we ons terug in een dorpje. Veel kleiner en gezelliger dan Ubud centrum, ook al waren we maar 40 min stappen er vandaan. We liepen verder tot een gezellig cafeetje. Vanop het terras hadden we een mooi zicht op verschillende rijstterrassen. We aten hier lunch en genoten van het uitzicht en de rust. Daarna keerden we terug en werden we weer geconfronteerd met de intense warmte. Om effe een vergelijking te maken, het lijkt alsof je door een sauna loopt. De lucht is echt zo dik en zwaar dat je het echt voelt drukken. We bezochten nog even een tempel, maar na de terugtocht had Tat toch echt nood aan een verfrissend drankje.

En nog veel beter een verfrissende duik in het zwembad! Hier konden we ook ons nieuw speelgoed uittesten. We hebben gisteren namelijk een actioncam gekocht. Een Indonesische versie van de go pro 😜 We hebben deze voornamelijk gekocht om onderwaterfoto's te trekken. We hopen namelijk op onze volgende locatie mooie snorkellocaties tegen te komen. De onderwaterwereld hebben we nog niet veel bezocht tijdens onze reis dus het leek ons hoog tijd om dat eens in te plannen.

'S avonds gingen we eten bij een klein en gezellig lokaal restaurant. De kaart was veel belovend en de hapjes waren heel lekker, maar Tat haar keus was wat teleurstellend. Steven had wel een lekkere maaltijd. Als dessertje gingen we nog een ijsje halen, helaas was de bediening niet al te best. Tja het is hier dan ook toeristisch en soms lijdt de klantenservice daar wat onder. Al was het wel de eerste keer dat we zo onvriendelijk behandeld zijn geweest. Maar geen probleem er zijn meer dan genoeg ijsjesverkopers in Ubud 😁