Thailand
Ban Hat Sai Khao

Here you’ll find travel reports about Ban Hat Sai Khao. Discover travel destinations in Thailand of travelers writing a travel blog on FindPenguins.

Kanchanaburi - Thailand

December 26, 2016 in Thailand

En weer door, deze keer naar Thailand! Op eerste kerstdag zijn we met de bus van Siem Reap naar Bangkok gegaan en toen gelijk met een busje door naar Kanchanaburi. Door dit dorp loopt de bekende 'deathrailway', het spoor dat van Myanmar(Birma) naar Thailand loopt en is aangelegd door de Japanners door gebruik te maken van honderdduizenden krijgsgevangenen, ook Nederlanders. We zijn naar een heel mooi museum geweest, opgezet door oude krijgsgevangenen. Daarnaast hebben we een oorlogsbegraafplaats bezocht waar ook overleden Nederlandse krijgsgevangenen zijn begraven. We zijn met een oude trein een stuk over het spoor gegaan en hebben de River Kwai Bridge bezocht. Kijkend naar het landschap is het ongelooflijk dat zo'n lang spoor in zo'n korte tijd is aangelegd, en dat ruim 70 jaar geleden. Het heeft uiteindelijk meer dan 100.000 mensen het leven gekost, oftewel voor iedere 3 meter één dode. We zijn ook nog bij de Erawan watervallen geweest, een waterval van een paar kilometer lang die bestaat uit 7 'terrassen'. Mooi natuurpark, mooie watervallen, lekker fris water en een gratis voetmassage van de vissen haha! Kanchanaburi was een erg leuke tussenstop voordat we naar Bangkok gingen!Read more

Ban Hat Sai Khao, บ้านหาดทรายขาว