Satelliitti
Näytä kartalla
  • Päivä 19

    Aklimatizovanie sa v Thajsku

    9. helmikuuta 2023, Thaimaa ⋅ ☁️ 30 °C

    Máme za sebou už polovicu dovolenky a rád by som zhodnotil ako sme sa zžili s Thajskom a Thajcami.

    Ja ako dlhoročný Thajčan s 3 ročnou prestávkou som sa aklimatizoval hneď. To sa ale nedá povedať o zvyšnej posádke. Zuzka vzhľadom na to, že ovláda angličtinu na počúvacej úrovni veľmi dobre, tak po chvíli tiež nemala problém si vyberať jedlo a porozumieť miestnym Thajcom.

    Adamko si rozumie s každým svojou vlastnou rečou.

    Pre starých rodičov to bola asi najväčšia výzva a už na začiatku som videl, že z toho majú strach, ako sa dorozumieť. Aj mi bolo naznačené, že oni bezomňa nikam nebudú chodiť. Ani do obchodu.
    Toto sa ale rýchlo zmenilo. Musím starých rodičov pochváliť ako sa dokázali aklimatizovať. Stačí im pár slov, číslovky a sú na rovnakej úrovni ako Thajci. Teraz si už bez problémov vedia objednať jedlo, zaplatiť v 7Eleven, kúpiť nakrájaný ananás, či mango. Dokonca dedko dokázal povedať chyžným aby nevoňali izbu. Babka dokázala poprosiť aby vypli ventilátor.

    Myslím, že posledných 5 dní keď budeme opäť v Ao Nang, ale ďalej od centra a pláže, tak všetci si budú vedieť zavolať taxi do centra alebo dokonca aj ísť na neďalekú Phra Nang beach, loďou.
    Lue lisää