Thajsko s Adamkom 2023

• 21videos
  • 18.3kkilometers
  • 8.5kkilometers
  • Prípravy na dovolenku sú v plnom prúde

January 17, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 3 °C

Prípravy na dovolenku sú v plnom prúde, po prvotnom chaose okolo očkovania a testovania kvôli covidu už pred nástupom na palubu lietadla pokračujú Adamkovi rodičia s nákupom letnej výbavy pre Adamka, ktorý rastie ako z vody a ťažko odhadnúť veľkosť. Včera úspešne prebehol test prepravy batožiny autom, Tomáškovi odľahlo, pomestíme sa. Nezdá sa, ale dieťa v posádke riadne ukrojí z batožinového priestoru auta - kočík, postieľka, plienky, ...Read more

• Prípravy vrcholia

January 21, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 0 °C

Blíži sa deň odletu a prípravy vrcholia.
    Plánovaný odchod z Košíc nedeľa 8,00 sa mení o hodinu skôr. Aby sme odleteli o 15,10, musíme batožinu odovzdať najneskôr 3 hodiny pred plánovaným odletom, tzn., že nám nestačí byť na letisku o dvanástej ako sme plánovali. To už musíme do spolupráce zapojiť aj budík, aby sme odchod o 7,00 nezmeškali. Batožiny máme dospeláci poskromne, na dvoch dospelých 1 kufor, zato Adamko má sám 2 kufre + postieľka + kočiarik, k tomu každý dospelý príručnú batožinu.
    Na letisku si poradíme s vozíkom, ale presuny po Thajsku budú “zaujímavé”.
    V piatok večer sme urobili check in .. sme pokope, ale cez uličku 2ja a 2ja a máme aj postieľku na ten prvý let.
    Dúfajme, že ju Adamko aj využije a nebudú ho trápiť zúbky, lebo prvý sa už asi prerezáva.

• Check-in ... Šípime prvé problémy

January 21, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 0 °C

Samozrejme plán urobiť check-in hneď ako sa bude dať nevyšiel, z klasického dôvodu, lebo sme zabudli. A tak sme sa do toho pustili o deň neskôr. Našťastie to že sedíme pokope a Adamko má aspoň na prvý let postieľku, to nám vyšlo. Problém nastal, keď sme si všimli že z nášho Adamka spravili Adammasta. Hneď sme to kontrolovali v pelikánovi, ale tam je všetko správne, a tak netušíme kde nastal problém a čo za zážitky na nás čakajú na letisku ....Read more

• Day 1

Pred cestou na letisko z pohladu Tomca

January 22, 2023 in Slovakia ⋅ ☁️ 2 °C

Moj pohlad na cestu na letisko sa trosku lisi od ostatnych, nakolko som cely cas mal pocit, ze nieco nevyjde alebo, ze nieco zabudneme. A to sa nakoniec aj stalo.

Ked som rano o pol siedmej zacal nakladat nase kufre do auta, uz som videl, ze plan a realita sa velmi lisia. Po tom ako som roznymi algoritmami nasiel spravne postavenie batoziny v kufri som ledva zavrel dvere s kocikom. Zuzke vravim, ze kocik mozno s nami nepojde a budeme sa musiet spolahnut na Ae, ze nam nejaky zabezpeci priamo v Thajsku.

Po prichode na Denesovu po 20 minutovok meskani, kde uz cakala dalsia cast posadky, som smutne vysiel von, otvoril kufor a povzdychol, ze asi to nedame.

Spolocnymi silani, zapojenim vsetkych mozgovych zavitov a pocitanim roznyxh pomerov stran mnohouholnikov sme to nakoniec dali.

Identifikovali sme problem pri prvej skuske batoziny v kufri auta.:
    Kufre po prvej skuske, ked sme este neskusili kociar a postielku, pekne vosli a trosku aj s prehladom. S cim ale nikto neratal, ze tie kufre sa trosku aj nafuknu. A to uz potom tak pekne nevosli.

• Day 1

Cesta na letisko z pohladu Tomca

January 22, 2023 in Hungary ⋅ ☁️ 5 °C

Moj pohlad na cestu sa trosku lisi od ostatnych. Z mojich mnoho rocnych skusenosti viem, ze nikdy nic nejde uplne podla planu. A to este vobec nie, ked je s nami nas maly cestovatel, ktory vie plany pekne narusit.

Po 20 minutovom meskani prichadzame na Denesovu, kde zazrakom nalozime dalsie kufre a o dalsich 15 minut sa vyberame na cestu zazitkov. Kedze sme Ae zabudli kupit flasu slovenskeho vina, tak posledna sanca je kupit to rano na benzinke. Kazdy, kto nas pozna uz urcite vie, ze sme samozrejme zabudli aj na benzinku :)

Naplanoval som prvu zastavku na nabijacke pri Auchane v Miskolci. Pripadne za Miskolcom na pumpe Mol. Adamko tak pekne spal, ze nam bolo luto zastavit v Miskolci. Rovnako aj na Mol za Miskolcom. Tak som vybral nabijacku na dalsej Mol uz pred Budapestou. Takto daleko sme s novym autom este na jedno nabitie neboli a uz vobec nie v zahranici. Mal som z toho trosku stres a preto som aj chcel vyuzit cas Adamkovych ranajok na nabitie auta pocas cesty. Ako som uz pisal, nikdy nejde nic podla planu a na nasej prvej zastavke na nabijacke sme zistili, ze je obsadena. Volny bol len pomaly nabijaci konektor a to sa nam neoplatilo, nehovoriac o tom, ze vyhradene miesto pri nabijacke je len jedno a druhe, ktore by sa mohlo pouzit, je obsadene inym neelektrickym autom.

Bola to trosku aj moja chyba, ze som zabudol kliknut na info o nabijacke a pozriet ci je volna. Nuz, ucime sa kazdym dnom.

Tak po asi pol hodinovej prestavke ideme dalej a to som uz vybral nabijacku shell hned pri letisku. Kde som aj pozrel, ze jeden z dvoch stojanov je volny. Priebezne to pocas cesty kontrolujem a stav sa nemeni. S prehladom a 14% baterky prichadzame na Shell benzinku s dvoma ultra rychlymi stojanmi 150kW (hoci auto zvladne az 225kW) co sa tyka rychlosti sme sa vobec neobmedzovali a vacsinou sme auta na dialnici obiehali. Takze takyto dojazd bez obmedzeni ma celkom milo prekvapil.

Este doma som pozeral cenu za nabijanie v appke charge my hyundai a pisalo, ze na tejto nabijacke stoji 1kW 1,35 HUF. Myslel som si, ze je to nejaka chyba a ratal som s nejakou dost vyssou cenou.

Vyberam nabijaciu kartu a s obavami, ci mi ju zoberie ju prikladam k stojanu. Autorizacia krasne zbehla a auto sa zacalo nabijat. Od zaciatku az po 80% to tlacilo 150kW. Krasna rychlost. Po tom, ako Adamko preskuma pult s alkoholom na benzinke, mame uz nabitych vyse 80% a ideme parkovat na letisko.

Na moje pocudovanie bola cena 1,35 HUF (plus nejaky maly manipulacny poplatok) spravna. A celkova cena nabitia auta zo 14% na 82% stala 0,63€. Vid. prilozeny obrazok z appky. Suma sumarum (ako by povedal Milan) - cena z Kosic do Budapesti nas stala necele euro. A to aj vdaka Adamkovi, ktory nam vyfukol prve “drahe” nabijacky a aj vdaka “stastiu”, ze predposledna bola obsadena.

A za usetřeny penízky si Tomco kupuje na letisku povzbudzujuce pivo na cestu za biedne cca 4 eur. Budapest IPA v plechovke 🙂

A to, ako to vyzeralo na letisku, ste si uz pravdepodobne aj precitali od ostatnych mojich spolucestovatelov. A ak nie, chytro precitat.

A nakoniec mi neda nepovedat, ze nezabudnite kliknut na “like” a taktiez “follow” aby ste mali stale najnovsie info o tomto Adamkovom prvom vylete do sveta.

Už sa to začalo

January 22, 2023 in Hungary ⋅ ⛅ 6 °C

Ráno začína cestovná horúčka a tak vstávam skoro o hodinu skôr ako bolo v pláne. O pol siedmej voláme Tomčovi, či už ide, ale nedvíha telefón. Tak asi zaspal. Nezaspal, iba sa nevie zbaliť do auta. Nakoniec píše na Viber, že už ide, ale bude musieť nejakú batožinu nechať asi u nás, lebo už nie je miesto pre naše kufre. Nakoniec sme to všetko za prispenia každého z nás nejako do auta dali a nemuseli sme nič nechať u nás. Ale neviem či to dáme aj cestou domov. S 20 minútovým meškaním nakoniec vyrážame v ústrety dobrodružstvám. Cestou do Budapešti pršalo, ale náladu nám to nevzalo. Na prvej pumpe, kde sme chceli dobiť batériu na mieste pre nabíjanie stál benzínový dobrák a tak pokračujeme ďalej a dobre sme urobili. Na ďalšej pumpe tesne pred letiskom ja 150Kw nabíjačka a tak po 20 minútach je auto nabité a pokračujeme. Na letisku to vyzerá veselo. Maďarsky viem trocha a anglicky ani toľko, ale záhadne to nejako zvládam a nestratil som sa. Pokračujeme na odbavenie batožiny, ale najprv pre istotu skúsime odvážiť batožinu. Prvý kufor, má 22kg a to nie je najväčší. Prevraciame oči a každý ďalší je ťažší, no asi bude veselo. Nejakým zázrakom nám batožinu bez problémov prevezmú a máme vyhraté. Tešili sme sa však veľmi skoro. Pri kontrole príručnej batožiny najprv Adamko musí prejsť testom na drogy a potom ja ako posledný a výzorovo najväčší grázel počas prechádzania cez kontrolnú bránu začína táto pípať, ako keby som atómovku pašoval. Tak si ma hneď odchytili. Najprv ma oskenovali a nič nenašli, nezdalo sa im to a tak ešte prehmatanie celého tela a keď aj tak nič nenašli, tak skenovacím prístrojom prešli po celom tele ako to vidieť vo filmoch. Začínal som mať s toho zábavu, stále nič nenašli. Ale úradníci sa nevzdávajú a ja čakám kedy ma odvedú do vedľajšej miestnosti na dôkladnú kontrolu. Nakoniec ešte vyzuť topánky preskenovať nohy aj topánky, keďže ani tam nič nenašli, tak pre istotu ešte zložiť dole okliare, keďže ani pod nimi nič nebolo, tak ma pustili ďalej. Odchádzame do zóny pre cestujúcich mimo EU a čakáme ako dopadne kontrola pasov a leteniek. Všetko dobre dopadlo, tak si Tomčo kupuje v Dutyfree obchode fľašu TatraTea pre Ae v Krabi. Toto píšem na letisku v Budapešti a čakám čo bude ďalej nasledovať, či sa dostanem do lietadla.Read more

Nedeľa ... Vyrážame

January 22, 2023 in Hungary ⋅ ☁️ 5 °C

A je to tu ... Večer pred odchodom, už aj na mňa dolieha stres a aj keď viem že vstávame o 5 ráno, tak ešte o jednej ráno skúmam či máme všetko (aj keď pri pohľade na našu batožinu bolo nemožné si oredstaviť, že sme dačo zabudli) a píšem zoznam čo ráno pred odchodm musíme stihnúť. Čo zahŕňalo aj uvarenie a mixnutie brokolice, na ktorú som zabudla, aby na nás po návrate nevyskočila z chkadničky.

Ráno som bola vďačná, že sme sa rozhodli vyraziť o hodinu skôr, lebo už tam sme nabrali meškanie pri prípravách. Tomčo rozhodený veľkosťou batožiny a stresom z letu, ma našťastie na to vopred upozornil, a tak ma jeho nálada nevyvádzala z miery. Úprimne som podľa jeho slov čakala, že to bude horšie. Keď sa nám konečne podarilo poskladať tetris v aute, sme s batožinami na rukách aj pod nohami vyrazili v ústrety novému dobrodružstvu.

Našťastie moje obavy na letisku sa nepotvrdili a nikto neriešil, že z nášho Adamka spravili Adammasta, ani váhu a zloženie našich príručných batožín, ktoré vôbec nespĺňali podmienky, hlavne moja. Najviac ma prekvapilo, keď mi v pohode pustili 3 fľaše s vodou a výživu cez kontrolu. A tak sme zvyšok času už strávili čakaním na odlet, Adamko guľkaním sa na ihrisku, Tomčo s pivom v ruke znižoval hladinu stresu, dedko s babkou strážením batožín, Adamka a pripravovaním príspevkov a ja s kávou v ruke a naberaním energie na prvý pohľad nekonečný let.

Cesta do Krabi

January 23, 2023 in Thailand ⋅ ⛅ 28 °C

Napriek počiatočným nepríjemnostiam (represáliám) na Budapeštianskom letisku cesta pokračovala celkom príjemne. V lietadle bolo minimum voľného miesta, ale nejako sme to zvládli. Samozrejme som všetko batožinu odložil a potom som zistil, že by bolo dobré sa nejako zabaviť počas letu. Tak som robil iventúru v príručnej batožine. Macbook, nabíjačky, slúchadlá… Tie slúchadlá boli to najlepšie čo som si zobral. To ticho po ich nasadení (funkcia noise canceling ) to bo úžasné. Podávané občersvenie bolo celkom chutné až na studený cestovinový šalát, teplý by bol lepší. Ale najlepšia bola torta - samá plnka takmer žiadne cesto mňam :-) . Pristátie v Dubaji hladké a potom stres. Na prestup máme iba hodinu času. To je veľmi málo na prehliadku aspoň letiska. Je to trocha sklamanie, čakal som všade luxus a tu plastové stoličky. Ale aspoň som prvý krát videl hodinky ROLEX v skutočnosti. Viď foto. Rýchlo ideme po letisku a hľadáme prestup (Connection). Na ľavo vidíme výťah a pri ňom tabuľka Connection 2poschodie a šípka dole tak nastúpime a s nami ešte zopár cestujúcich. Tomčo stlačí 2 a čakáme dvere sa zatvoria a výľah stojí, tak asi je preťažený výťah. Zopár ľudí vystúpi a znova to isté. Znova otvoríme dvere, pozrieme na tabuľku a zisťujeme, že vlastne sme na 2 poschodí. Dvaja ľudia sa vonku bavia anglicky a to čo rozumiem je že idú tiež na Connection a tak už všetci ideme ďalej. No takto vyzerá Slovák v cudzom svete :-) Cestou nás miestni Arabi upozorňujú že kde treba ísť na Connection. prebehne kontrola a ideme ďalej. Cestou trocha stresujeme, lebo Tomčo nás vedie jedným smerom a mamka tvrdí, že sme mali ísť iným smerom. Teraz sa už nedá vrátiť, všade sú pásky a naspäť sa nedá. Dole už čakajú ľudia a Tomčo sa pýta či tu je let do Krabi a vraj áno. Všetko dobre dopadlo ideme autobusom k lietadlu. Lietadlo menšie ako predchádzajúce, ale Dubaj ma sklamal, do lietadla musíme ísť pešo po schodoch, v Dubaji by som čakal pohyblivé schody :-) Let prebehol bez problémov, ja som si aj vďaka slúchadlám asi 2. hodiny pospal. Asi najviac zo všetkých.Read more

Prvé dojmy z Krabi

January 23, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 31 °C

Pristávame v Krabi. Všetci unavení a nevyspatí, hlavne Zuzka, tá spala najmenej. Na letisku prechádzame cez kontrolu, kde nás vzali do parády dve úradníčky v čiernych uniformách. Pripomínali mi uniformy SS. Kontrola pasov, zobrali nám odtlačky prstov (už sa mi nič neprepečie už ma majú v evidencii) a foto tváre. Vonku z letiska mi to pripadalo také neúhľadné, neporiadok, žiadna tráva. Taxík, ktorý nám zabezpečila Ei nás vezie do hotela. Stále keď sa pozriem von cez predné okno mám pocit, že ideme v protismere, že je niečo zle. Je to len pocit, darmo zvyk je železná košeľa. Hotel na fotkách vyzeral, že je v rušnej ulici, ale je v zastrčenej uličke, čo nevadí, je tu kľud a ticho. Máme 2 izby, veľké a priestranné. Neskôr nás navštívi Ei, donesie kočiar pre Adamka. Je to JEEP, ale nakoniec ho neberieme, nemohol by v ňom ležať, iba sedieť, čo zatiaľ nie je pre neho. Ideme na krátku obhliadku, kupujeme vodu, repelent a raňajky. Večer ideme na trocha väčšiu obhliadku a večeru. V reštaurácii za asistencie jašteričiek pobehujúcich na svetelnej reklame si dávame Thajské jedlá. Mamka keďže sedela za mnou tak sa ani nebála :-) Objednám si kuracie na kešu orieškoch s ryžou bez čili papričky a pivo. Samozrejme mi doniesli s čili papričkou, ktorá hneď šla k mamke a Tomčovi. Napriek tomu jedlo bolo pikantné, ale v rámci normy a to mi chutilo. Pivo ako zriedené, ale dalo sa, aj tak pijem nealkoholické. Poobzeráme obchodíky a pomaly mierime do hotela. Posun času urobil svoje a sme unavení. Prvý dojem z Thajska: Nezáleží na tam ako veci vyzerajú, hlavne že fungujú. Vidieť to na zhrdzavených Tuk Tuk, autách, chatrčiach až po kývajúci sa vodovodný kohútik v kúpeľni. Hlavne že je všetko funkčné. Ako údržbár by som sa tu neuživil, ale roboty by bolo.Read more

Cesta na letisko

January 23, 2023 in Thailand ⋅ ☁️ 25 °C

Zábava sa začala už na parkovisku, keď bolo treba dobaliť našu batožinu. Nakoniec vošlo všetko, ale bol to tetris po celom aute nielen v kufri.
    Temer celou cestou husto prší, zastávku plánujeme podľa Adamka, ktorý po ôsmej zaspal, Tomáško hľadá nabíjačku, lebo plánovanú sme "preskočili", aby sa Adamko pri zastavení auta nezobudil, ďaľšia bola obsadená, ale pred letiskom sa podarilo dobiť energiou nielen autíčko, ale aj posádku. Rezne sú rezne, zasýtili dospelých a Adamko si pochutil na ovocnej desiate. Pitný režim tiež treba dodržiavať, Adamko sa pristavil pri zaujímavom regáli - viď foto.
    Po polhodinke sme vyrazili na letisko, batožinu sme kopcom naložili na 2 vozíky a v letiskovej hale sme počkali na Tomáška, ktorý šiel zaparkovať na Holiday Parking.
    Veľkej batožiny sme sa začali zbavovať až o 11,40, ked otvorili check-in, na príručnú batožinu nám už stačil 1 vozík, ktorý sme odložili pri bezpečnostnej kontrole, hlavne, že kočiarik nám nechali až do nástupu na palubu. Na kontrole si podali hlavne ocka a Adamka, ale potom sme už mali cca 2 hodinky kľud v detskom kútiku, kde sa Adamko konečne "odviazal" - kopkal si na deke, pogúľal sa všetkými smermi a užíval si voľnosti, kým sme ho znova strčili do kočiarika, v ktorom nám pri čakaní na odlet zaspal.
    Tým si narušil svoj spánkový režim, lebo spinkal krátko.
    Už sme sa tešili, že pospí v postieľke v lietadle, ale smola, do tej postieľky, čo nainštalovali bol priveľký, aby to podľa personálu bolo bezpečné a nebol sám, podobne dopadli aj ďalšie viac ako polročné bábätká na palube.
    Záchranou bolo, že Zuzka na checkin-e dohodla, že skladací matrac do cestovnej postieľky si môžeme zobrať na palubu, nedovolili ho rozložiť na zem, ale aj na sedadle poslúžil.
    To, čo s Emirates fungovalo bolo jedlo a pitie, síce zelený čaj nemali, ale inak bola ponuka pestrá.