United Kingdom
Blunsdon St. Andrew

Dag 5 Lacock en Avebury

June 24 in England ⋅ ⛅ 23 °C

Vandaag een doorreis. Onderweg willen we nog enkele bezienswaardigheden bezoeken. Maar eerst rustig aan ontbijten en uitchecken. Eerste stop is de white horse bij westbury. Deze is niet oud maar in de 18e eeuw gemaakt op plek waar er vroeger een was. Bijzonder dat onder het gras witte kalk zit. Vervolgens gingen we naar Lacock. Een heel oud stadje waar veel film opnames zijn geweest. Waaronder Pride en Prejudice. Erica zag mr Darcy zo rond rijden. Je liep echt zo 300 jaar terug in de tijd. Bijzonder dat zoiets bewaard gebleven is. Vervolgens gingen we naar Avebury. Onderweg zagen we nog een wit paard. Er zijn in deze regio 13 witte paarden waarvan er 8 zichtbaar zijn. In Avebury staan ook prehistorische stenen. Alleen is de cirkel groter dan stonehedge maar de stenen kleiner. Bijzonder dat ze dit bouwden 4600 jaar geleden zonder de gereedschap en kranen die wij nu kennen. In Avebury zijn we ook de Manor garden in geweest. Hier spraken we een Engelsman die hele verhalen kon vertellen over de natuur en alles wat er te zien was. Leuk om te spreken met de Engelsen dit kan niet in de andere landen waar we altijd komen. Vervolgens gingen we naar ons Hotel in Swindon. Straks eten we in Hotel en doen we nog spelletje op onze kamer. We kunnen lekker buiten zitten want we hebben een terras bij onze kamer waar we een prachtig uitzicht hebben. Morgen weer een nieuwe dag met nieuw avontuur.Read more

Dag 7 Highclere castle en stonehedge

June 26 in England ⋅ ☀️ 24 °C

Vanmorgen hebben we lekker rustig aan gedaan en rond 11.30 uur gingen we op pad. Onze eerste stop was Highclere Castle dat is het mooie landgoed waar Downton Abbey is opgenomen. Toen we er waren reden we de lange weg af naar het Castle maar halverwege werden we tegen gehouden en ons verteld dat we niet verder mochten rijden daar het pas vanaf juli weer open gesteld was voor publiek. We mochten nog snel een foto maken van hetgeen we zagen. Dat waren de bekende torens. Maarja we zijn in de buurt geweest zullen we maar denken haha.
      Hierna ging onze weg verder langs mooie uitzichten en binnen weggetjes. Onze weg ging naar Stonehenge. Toen we de stenen zagen liggen reden we op een drukke weg die er zo langs heen loopt.
      Dat was een vreemde ervaring. Toen we er aankwamen gingen we eerst het museum waarin de geschiedenis van Stonehenge werd beschreven enook stonden er hutjes uit die tijd om te laten zien hoe ze leefden. Daarna werden we met een shuttlebus naar de stenen gereden. Wat was dat indrukwekkend, zulke oude stenen en dan nog bewaard gebleven. We konden er in de rondte omheen lopen en foto's maken.
      Hierna naar het hotel waar we een hapje gaan eten en nu op ons terras met het nog steeds prachtige uitzicht een spelletje doen met een lekker stokbroodje met boursin😉

Dag 6 Bath

June 25 in England ⋅ ⛅ 24 °C

Vandaag lekker uitgeslapen en ontbeten in het hotel. Toen richting Bath. Over de snelweg waren we er binnen een uur. Bath was weer oud, mooi en goed onderhouden. In Bath bracht de upper class hun winter door. Er waren warmwaterbronnen die door de Romeinen waren ontdekt en waar de rijken in baden zodat ze hun vieze luchtjes kwijt raakten🤢 wat zal het toen gestonken hebben. De jongeren waren, op de vele bals die gehouden werden, op zoek naar een partner. Ook was er een prachtige Cathedral in het midden van Bath. Rutger verbrandde zijn voorhoofd dus maar weer een pet voor hem gekocht. Toen we uitgelopen en moe waren van de zon en het vele lopen ((15000 stappen weer vandaag) gingen we terug naar ons hotel. Daar hebben we Nederland zien spelen tegen Oostenrijk (😧) en zijn we maar snel een hapje gaan eten. Nu ff rustig zitten buiten en dan duken....we zijn het zat!!Read more

Dag 8 Cotswold

Yesterday in England ⋅ 🌙 14 °C

Vandaag hebben we de romantische route in de Cotswold gereden. Deze regio staat bekend om zijn pittoreske dorpjes. En dat was ook zo. Volgens Erica heeft Anton Pieck hier zijn inspiratie opgedaan. We hebben geluncht in de "old Bakery" In Winchcomb een oud dorpje uit de Saxton periode. Later kwamen we bij het dorpje Broadway. Dit is echt de mooiste van allen met allemaal leuke winkeltjes. Daarna kwamen we in een stukje Provence, lavendel velden in Engeland wie had dat gedacht. Natuurlijk liepen we onze neus achterna wat rook het lekker. Aan eind van de route zijn we gaan eten in Cirencester. We stapten uit en liepen weer onze neus achterna naar de Italiaan die we roken. Na een heerlijke maaltijd kwamen we voldaan bij ons hotel aan. Nu even op ons terrasje nog een wijntje en dan naar bed. Morgen zien we wel weer wat we doen nog geen plannen. Hier de link van de route wij hebben dag 1 gedaan https://explorethecotswolds.com/cotswolds-roman…Read more

Blunsdon St. Andrew